شبکه های اجتماعی

نقش شبکه های اجتماعی یا فضاهای مجازی در کسب وکار

آیا تاکنون فکر کرده اید که شبکه های اجتماعی یا همان فضاهای مجازی می توانند چه تأثیری را بر کسب و کار ما داشته باشند، هر روزه به تعداد کسب و کارها در شبکه های مجازی اضافه می شود و همه دوست دارند در این شبکه های اجتماعی دیجیتال به معرفی محصول و یا خدمات خود بپردازند.

این روزها شبکه های اجتماعی به یک منبع قدرت بی مثال برای معرفی برندها و تبلیغ محصولات بدل شده است، پس باید شبکه های اجتماعی را یک بازار جهانی برای موفقیت کسب و کار فرض کنیم.

مزیت های حضور کسب و کار در فضاهای مجازی

  •  حضور در فضاهای مجازی و داشتن اکانت برای شغل و کسب و کار خود اولین تأثیر مثبتی که بر کسب و کارها می گذارد تعامل همیشگی با مشتریان است و ارتباط نزدیک تر با آن ها و به این صورت نام تجاری ما دست به دست بین افراد می چرخد و ما نامی می شویم.
  • اگر ما چند رسانه ای باشیم، می توانیم مشتریان را به رسانه های اجتماعی دیگر خود راهنمایی کنیم و این باعث ایجاد وفاداری مخاطبان ما می شود و اعتمادسازی بیشتری ایجاد می شود.
  • شغل بازاریابی شبکه های اجتماعی از رونق و اهمیت کسب و کار در شبکه های اجتماعی دیجیتال به وجود آمده است.
  • بازاریان شبکه های اجتماعی فضاهای مجازی دریافتند که با چند روش بازاریابی مؤثر می توانند اطلاعات را به موقع به دست کاربران برسانند و این کار باعث رشد و ارتقاء کسب و کار موردنظر می شود.
  • در شبکه های اجتماعی می توانیم رقبای خود را بهتر بشناسیم و رفتار آن ها را بررسی کنیم، بعد از تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیدیم که بررسی رفتار رقبا در شبکه های مجازی یکی از بهترین روش ها است.
  • نوع محتوایی که تولید می کنند، استراتژی های تبلیغاتی و حتی تعداد مخاطبان آن ها تعداد بازخورد مخاطبان از محتواهای رقبای ما بسیار راحت در اختیار ما قرار می گیرد و می توانیم از آن ها الهام بگیریم یا اگر اشتباهی کردند درس بگیریم.
  • تحلیل رفتار مشتریان در شبکه های اجتماعی بسیار راحت تر است، زیرا با بازخوردهایی که می گیریم، می توانیم  برای فروش خود در این شبکه ها راحت تر پلن بعدی خود را برنامه ریزی کنیم و در بعضی از این شبکه های اجتماعی الگوریتم آنالیز وجود دارد که مخاطبان ما را از جهت سن، جنس، شهر، کشور تفکیک کرده و به ما آمار می دهند.
  • تبلیغات در فضاهای مجازی از تبلیغات میدانی هزینه کمتری دارد و این ویژگی مورد پسند مدیران مالی و مدیران کسب و کارها است، در واقع هزینه کمتری در بر دارد و سود بیشتر را به ما ارزانی می دارد و اگر ما درست و پیش رفته باشیم، مشتریان وفادار ما، تبلیغات ما را بیشتر منتشر می کنند و برای ما پل تبلیغاتی ایجاب می کنند.

البته باید بدانیم که چه فضایی برای کسب و کار ما مناسب است و از آن بهترین سود را برای رشد و ارتقا کسب و کار خود ببریم.

شبکه های اجتماعی فضای دیجیتال در کسب و کار

فضای دیجیتال

1- اینستاگرام یک پلتفرم مناسب است که بیشتر کسب و کارها در آن حضور دارند و به یک نشانه برای اعتماد مخاطبان برای کسب و کارها بدل شده است، با حضور در این فضای دیجیتال به راحتی می توانیم با مخاطبان و سازمان های دیگر ارتباط بگیریم و آن ها را بشناسیم و کار خود را ارتقا دهیم.

2- فیسبوک هم چنان رکورد دار بیشترین تعداد کاربران در جهان است کار با فیسبوک بسیار لذت بخش است و ما می توانیم با داشتن صفحه ای در فیسبوک با همتاهای شغلی خود در کشورهای دیگر نیز تعامل برقرار کنیم و کسب و کار خود را گسترش دهیم.

3- تلگرام با این که در ایران فیلتر شده است ولی باز هم کارفرما های زیادی از این فضای مجازی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و به خاطر خاصیت تشکیل گروه و کانال در این فضا مخاطبان از استفاده و خرید در این فضا خوششان می آید و لذت می برند.

4- لینکدین این شبکه اجتماعی این فضای دیجیتال بسیار پرکاربرد است، زیرا فلسفه اصلی آن بنا بر رونق کسب و کار گذاشته شده است، پس می توانیم روزمه کاری شغل خود را یا رزومه شخصی خود را در شبکه اجتماعی لینکدین به اشتراک بگذاریم. سرمایه گذاران یا سازمان های مختلف که خواستار فردی در رشته تخصصی ما یا همکاری با کسب و کاری مشابه کسب و کار ما باشند با ما ارتباط می گیرند، در نتیجه ما می توانیم در شبکه برای مجموعه خود پرسنل استخدام کنیم.

بسیاری از افراد و کسب و کارها حضور در فضای دیجیتال را جدی نمی گیرند و فقط وارد آن می شوند، اما کار با آن را بلد نیستند و استفاده از متخصصان این رشته و یا آموزش دیدن این شغل یعنی مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند ما را در کسب و کارمان موفق تر کند، ما می توانیم از بازاریان حرفه ای این رشته استفاده کنیم و به رونق کسب و کار خود بپردازیم.

شرکت هایی که از بازاریان اینترنتی یا بازاریابان دیجیتال مارکتینک استفاده می کنند، برد را در پرونده کاری خود حتمی بدانند.

نقش وب سایت در کسب و کار

می توان گفت اگر کسب و کاری وب سایت نداشته باشد در دید مخاطبان چندان به رسمیت شناخته نمی شود، ما در یک وب سایت دنیایی از کارها را می توانیم، انجام دهیم از فروش و تبلیغات محصول گرفته تا معرفی مدیران و گپ و گفت با مشتریان و تالار مشتریان وفادار و خیلی از مزایای دیگری که یک وب سایت می تواند به ما بدهد.

می توان گفت وب سایت اصلی ترین روزمه کاری دیجیتال یک شرکت به حساب می آید، هدف اصلی وب سایت شرح داستان کسب و کار ما است، هر رویدادی در شرکت یا کمپانی ابتدا باید در سایت برای مشتریان به صورت درست اطلاعاتی را در اختیار قرار دهد.

سایت باید ساختاری ساده، اما شیک داشته باشد، کار با این فضای دیجیتال نباید مخاطب را گیج کند و دسترس آسان، رمز یک سایت موفق است، در سایت ها روال کار به همان صورت است مخاطبان همان مخاطبان قبل هستند که در پلتوفرم های دیگر با آن ها روبرو بودیم، سپس استفاده از عکس و فیلم در سایت همچنان تأثیر بیشتری بر ذهن مخاطب دارد و بهره بردن از روش های بصری بهترین راه برای انتقال اطلاعات است، همیشه سایت را بروزرسانی کنیم تا مخاطبان به حضور فعال ما در فضای سایت پی ببرند.

بیل گیتس می گوید:

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد از کار بی کار خواهید شد.

تمام مراحلی که در فضاهای واقعی طی کردیم تا بتوانید یک شرکت یا کمپانی را راه اندازی کنیم برای به وجود آوردن یک کسب وکار حرفه ای در فضای نت یا همان فضاهای مجازی نیز باید وقت کافی و وقت مکفی بگذاریم و تمام مراحل مورد نیاز به وجود آمدن یک برند تأثیرگذار را طی کنیم و اصول ساخت برند را در فضای وب نیز رعایت کنیم.

باید فعالیتی دائمی در فضای اینترنتی داشته باشیم، این موضوع فعالیت مداوم و همیشگی را هرگز فراموش نکنیم و به یاد داشته باشیم که نمی توانیم فقط با ایجاد یک حساب در شبکه های مجازی جای پای محکمی میان رقبای خود باز کنیم، همان طور که گفتم باید برنامه ای حساب شده و حرفه ای و منظم با یک استراتژی بازاریابی حساب شده داشته باشیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this sort of space . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this website. Studying this info So i’m satisfied to express that I’ve an incredibly good uncanny feeling I came upon just what I needed. I so much surely will make certain to do not forget this site and give it a glance on a relentless basis.

  2. I would like to thnkx for the efforts you have put in writing this blog. I am hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a good example of it.

  3. Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me crazy so any help is very much appreciated.

  4. You actually make it appear so easy with your presentation but I find this matter to be actually one thing that I believe I would by no means understand. It kind of feels too complicated and extremely broad for me. I am taking a look forward in your next post, I’ll attempt to get the dangle of it!

  5. Hmm it appears like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any points for rookie blog writers? I’d definitely appreciate it.

  6. Oh my goodness! a tremendous article dude. Thanks Nevertheless I’m experiencing challenge with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting an identical rss downside? Anyone who is aware of kindly respond. Thnkx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا