قدرت عادت

هفت عادت مالی زنان موفق

معمولا دیدگاه عموم این است که خانم ها ولخرج هستند و نمی توانند درآمد خود را بخوبی برنامه ریزی کنند اما در دنیای امروز زنان موفق زیادی را می بینیم که با مدیریت مالی و یکسری عادت مالی صحیح توانسته اند جایگاه مالی خود را نه تنها به ثبات کامل برسانند بلکه با سرمایه گذاری های درست و ایجاد اشتغال، زندگی انسان های زیادی را هم تحت تاثیر قرار دهند. همچنین می دانیم، عادت ها زندگی ما را می سازند.

ما با نگاه کردن به سبک زندگی انسان های موفق و پی بردن به عادت های آنها می توانیم آن عادت ها را در زندگی خود بکار برده و به نتیجه ای که آنها رسیده اند، برسیم. زنان موفق هم در دنیای عشق و زندگی خانوادگی خود، هم در دنیای کسب و کارشان موفق هستند. آنها از لحاظ مالی به استقلال رسیده اند و کنترل مالی زندگی خود را در دست دارند. با بررسی زندگی این خانم ها به هفت عادت مالی در زندگی شان پی بردیم که با هم بررسی می کنیم :


۱- عادت مالی باور مثبت نسبت به پول

همه ی افرادی که به موفقیت های مالی رسیده اند و پولدار محسوب می شوند، دیدگاههای مثبتی نسبت به پول دارند. بسیاری از باورهای رایج ما نسبت به پول بسیار نادرست هستند و فقط موجب می شوند ما از آرزوها و خواسته هایمان دور شویم. از عادت های مهم افراد موفق در زمینه مالی این است که باورهای مثبت نسبت به پول دارند و عادت کرده اند که پول را به جای اینکه کثیف بنامند، برکت و مائده آسمانی دانسته و نه تنها آنرا موجب بدبختی نمی دانند بلکه پول را مایه خوشبختی و رسیدن به آرزوهایشان می دانند.


۲-خودشان را مسئول تامین هزینه های خود می دانند

افراد موفق خود را مسئول صد در صد زندگی خود می دانند که رفع نیازهای مالی بخش مهمی از این مسئولیت است. برخلاف تفکر جنسیتی غالبی که بخصوص در جامعه ما رایج است و مردها مسئول تامین مخارج و هزینه های زندگی هستند، زنان موفق هم از این قاعده مستثنا نیستند و خود را مسئول تامین هزینه های خودشان می دانند. آنها آگاهند، زنی که از استقلال مالی برخوردار باشد، در سایر زمینه های زندگی نیز از استقلال بیشتری برخوردار خواهد بود.


۳-دفتر اهداف مالی و ثبت روزانه هزینه ها

اگر هدفی نداشته باشیم، مثل یک انسان سرگردان در دریا خواهیم بود که قطب نما ندارد. بدون هدف کجا می خواهیم برویم و به چه چیزی می خواهیم برسیم؟! بنابراین داشتن هدف های مالی که نوشته و تبیین شده است دارای اهمیت فراوانی است. همچنین یک خانم موفق در زمینه مالی، حتما دفتر ثبت روزانه برای نوشتن هزینه هایش دارد. او همه ی دریافت ها و برداشت هایش را بصورت روزانه ثبت می کند. همچنین میزان سود خود را بطور روزانه بدست می آورد.


۴-اهل مشورت بودت یک عادت مالی موثر

خانم های موفق می دانند که برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف باید از افراد آگاه و متخصص در آن زمینه ها مشورت بگیرند و بقولی بی گدار به آب نمی زنند. علاوه بر این وجود یک مشاور مالی به ما کمک می کند ، انجام کارهایی را که در آن تخصص دارد به او بسپاریم و خودمان روی کارهای دیگرمان تمرکز کنیم. در واقع، وجود مشاوران هزینه های ما را در نهایت کاهش می دهد.


۵- اهل پس اندازکردن هستند ولخرجی نمی کند

برخلاف تصور دیگران، زنان موفق برای هزینه هایشان مبلغ مشخصی را در نظر می گیرند و از ولخرجی پرهیز می کنند.آنها اهل پس انداز کردن هستند و این عادت را در خود نهادینه کرده اند. اما برداشت پول برای خودمان هم بسیار مهم است. در واقع منظورمان، پرداخت هزینه های شخصی مثل :خرید لباس، لوازم آرایش و سایر هزینه هایمان از روی این پول نیست بلکه منظورمان پولی جدا از اینهاست. در واقع ۱۰ درصد پول و درآمد ما برای خودمان است و آنرا کنار می گذاریم تا بعدا آنرا برای هزینه های پیش بینی نشده و یا سرمایه گذاری استفاده کنیم.


۶- عادت مالی سرمایه گذاری

زن سرمایه دار

زنان موفق همیشه در حال فکر کردن به راههایی هستند که بتوانند درآمدشان را افزایش دهند. آنها راههای جدیدی برای سرمایه گذاری پیدا می کنند. علاوه بر سرمایه گذاری های مالی، آنها مدام در حال سرمایه گذاری روی خودشان نیز هستند و مطالب جدید مربوط به کسب و کار خود را آموزش می بینند.


۷- بخشنده و حمایت کننده

زنان موفق حامی و بخشنده هستند .آنها ۵ درصد از پول شان را برای دیگران کنار می گذارند. این پول را بدون هیچ منت و چشم داشتی برای دیگرانی که به هر دلیلی نیازمند هستند، خرج می کنند. در واقع آنها این پول را، به نوعی سرمایه گذاری در بانک خدا یا سرمایه گذاری معنوی می دانند. آنها شادی و آرامش را تنها حق خود نمی دانند و شادی هایشان را با دیگران تقسیم می کنند.

مدیریت مالی به چه معنا است؟ +  مدیریت مالی چیست؟
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا