قدرت عادت

سی عادت شغلی زنان موفق چیست؟

گفتیم عادت ها قدرتمند هستند و آرام آرام ما را به سمت موفقیت و یا شکست رهنمون می کنند. اینکه عادت های مان مفید و کارآمد باشد یا مضر و ناکارآمد شاید در کوتاه مدت اثر چندانی بر زندگیمان نداشته باشد اما در بلند مدت تعیین کننده است. بنابراین برای رسیدن به هر موفقیتی نیاز به ایجاد عادت های خوبی در راستای آن داریم و در زمینه کسب و کار نیز به همین ترتیب است. عادت های شغلی زنان موفق چه هستند؟ و یا اگر بخواهیم در کسب و کارمان موفق باشیم، چه عادت هایی را نیاز داریم که در خود ایجاد کنیم و یا تغییر دهیم؟ در این مقاله به سی عادت شغلی موثر که زنان موفق در زندگی خود به آن ها نیازمند هستند می پردازیم.

محتوا پنهان

۱- نوشتن آرزوها و هدف ها

یک زن موفق در زمینه کسب و کار، حتما دفتری برای ثبت آرزوها و هدف هایش دارد. او هدفهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را نوشته است. در پایان هر سال که دستاوردهایش را بررسی می کند با نگاه به آن دفتر هدفهایش را برای سال جدید برنامه ریزی می کند.

۲- خیال پردازی

هر هدفی دوبار تحقق می یابد، باراول در ذهن مان و بار دوم در زندگی مان. کسی که به اهدافش می رسد حتما در گذشته بارها خودش را در آن جایگاه و هدفی که به آن رسیده، تصور کرده است. خیال های ما قدرت فراوانی دارند و انسان های موفق این راز را می دانند و خیالپردازی را جزو عادت های روزانه خود قرار داده و بارها در ذهنشان به جایگاه دلخواه شان رسیده اند.

۳- عادت مثبت نگری

داشتن نگرش مثبت به هر رویدادی و یا انسانی منجر به عادت مثبت نگری در ما می گردد. داشتن چنین نگرشی منجر به دریافت و جذب بیشتر انرژی های مثبت می شود. همچنین با دیدن نکات مثبت آدم ها، توجه و بیان این نکات به آنها می توانیم روابط بهتری با دیگران بسازیم. آنها دیگرانی را که توانایی ها و تلاشهای آنها را نمی بینند، نادیده گرفته و انرژی خود را درگیر اینگونه افراد نمی کنند.


۴- عادت سحر خیزی

صبحها انرژی جهان در بالاترین سطح خود قرار دارد. همچنین انسان های سحرخیز شادابتر و سرحال تر هستند و تا زمان شروع کارشان زمانی برای خوردن صبحانه ،ورزش کردن، مراقبه، چک کردن لیست کارهای روزانه شان و… دارند.


۵-شکرگذاری

شکرگذاری یکی از عادت های مثبت است که نگرش و تمرکز ما را از نداشته هایمان به سمت داشته ها برمی گرداند. هر چقدر بیشتر به داشته هایمان توجه کنیم، فراوانی بیشتری به سمت ما جاری می شود. یک زن موفق هر روز عادت شکرگذاری را به جا می آورد.


۶- منتظر شرایط ایده آل نیستند

شرایط ایده آل شغلی

یک زن موفق در کسب و کار در شرایط کاملا ایده آل کارش را شروع نکرده و توسعه نداده بلکه او شروع کرده تا بتواند به شرایط ایده آل برسد. او می داند همیشه موانعی بر سر راه کارهایمان وجود دارد و با وجود آنها باید تلاش کرد.


۷- گفتن جملات تاکیدی مثبت بعنوان عادت شغلی و روزانه

گفتن جملات تاکیدی مثبت به خود، عزت نفس و اعتماد بنفس ما را افزایش می دهد. با گفتن این جملات خوب به خودمان می توانیم انرژی خوبی در هر زمانی برای خودمان بسازیم. جملات تاکیدی مثبت را در رابطه با شغل خود و موفقیت در آن هم می توانیم بسازیم و مدام تکرار کنیم.

۸- دفترچه رنجش ها

برای موفقیت در هر زمینه ای نیاز هست تمرکز و همه ی انرژیمان را تا جای ممکن حفظ کرده و در راههایی که به آنها نیاز داریم صرف کنیم. یکی از راههای از بین بردن انرژی های منفی و یا از بین نرفتن انرژی های مثبت، حل کردن رنجش ها و نداشتن کینه است. با نوشتن هر شب رنجش های روزانه در یک دفتر، سنجیدن اینکه رنجش مان به جاست یا نابه جا و تلاش برای حل آن هم منجر به داشتن روابط بهتری با دیگران می شود و هم انرژی هایمان را برای رسیدن به هدف هایمان حفظ کرده ایم.

۹- ورزش و تحرک صبحگاهی

با یک ورزش و تحرک صبحگاهی تا پایان زمان کاری مان انرژی خواهیم داشت و همچنین پر از شادابی خواهیم بود. ضمن اینکه ورزش کردن برای حفظ سلامتی ما هم بسیار مفید است.

۱۰- گوش دادن به پادکست ها و یا سخنرانی های انگیزشی بعنوان عادت شغلی

اینکه هر روز صبح مان را با کلیپ ها یا پادکست های آموزشی شروع کنیم باعث می شود با انرژی بیشتری رهسپار محیط کارمان شویم. می توانیم این کار را در ماشین و هنگام رانندگی به سمت محل کارمان انجام دهیم و در کنار ایجاد انگیزه و انرژی، از این کلیپها مطالب مفیدی هم یاد میگیریم.

۱۱- حذف اخبار تلویزیون و رسانه های اجتماعی

از عادت های بد رفتاری، گذراندن وقت جلوی تلویزیون و شنیدن اخبار است. خبرگذاری ها بجز انتقال اخبار ناراحت کننده و دادن انرژی های منفی کار دیگری نمی کنند. پس بهترین کار حذف آنها از عادت های روزانه است. این کار هم به بهبود زندگی و هم شغل ما کمک می کند.

۱۲- تعیین زمان مشخص برای چک کردن شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

بودن در شبکه های اجتماعی در زمانه ما لازم است و خیلی از خانم های موفق از طریق همین شبکه ها کسب و کار خود را می گردانند اما عادت به چک کردن پیام ها در هر زمانی که پیامی به ما می رسد عادت خوبی نیست و بهترین کار این است که زمان مشخصی در روز را به اینکار اختصاص دهیم و مدام درگیر دنیای مجازی نباشیم و این را به شکل یک عادت شغلی و روزمره برای خود تبدیل کنیم.. داشتن ادمین برای پیج های کاری، راهکار دیگری می تواند باشد.

۱۳- اهل مطالعه و در حال آموزش همیشگی در رابطه با حرفه خود

از عادت های بسیار خوب همه ی انسان های موفق، مطالعه و آموزش دیدن است. آنها همواره در حال کسب اطلاعات جدید در زمینه کسب و کارشان هستند و آگاهی هایشان به روز است. آنها می دانند که اگر بخواهند، قدرت مقابله با رقیبانشان را داشته باشند باید بتوانند اطلاعات خود را افزایش داده و همواره اطلاعات جدید شغلی شان را داشته باشند.


۱۴- سرسخت و جسور

زنان موفق در کسب و کار، اغلب جسور و شجاع هستند و سرسختی هم بخشی از وجودشان است. آنها در مقابل مشکلات جا نمی زنند و خود را کنار نمی کشند بلکه به تلاش خود ادامه می دهند و این سرسختی منجر به پیروزی آنها می شود. آنها همچنین جسارت روبرو شدن با ناشناخته ها را در شغل خود دارند و از سختی ها نمی ترسند. در واقع عادت شغلی سرسخت و جسور بودن در کار برای خانم های موفق الزامی و یکی از مهمترین عادت ها است.

۱۵- عادت شغلی داشتن نظم و انضباط

داشتن نظم برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارد. بدون نظم فرد دچارآشفتگی و سردرگمی می شود و نمی تواند به راهکارهای لازم برای کارهایش دست یابد. منظم بودن موجب کاهش استرس مان می شود. افراد منظم هیچوقت دچار کمبود وقت نمی شوند چون برای کارهایشان برنامه ریزی های دقیق دارند.

۱۶- در حال زیستن

زنان موفق در گذشته خود زندگی نمی کنند و به گذشته، بعنوان تجربه خود نگاه می کنند. همچنین آنها نگرانی های مربوط به آینده را در خود ایجاد نمی کنند هر چند آینده نگری در زندگی دارند. زیستن در حال و لذت بردن از آنچه هستند و دارند از عادت های برجسته آنها است.


۱۷- عادت شغلی پیشرو بودن

عادت پیشرو بودن از ویژگی های افراد موفق در کسب و کارهایشان است. آنها به دنبال این نیستند که کسی کاری را انجام دهد و آنها پشت سر او راه را ادامه دهند بلکه آنها خود راهی را ایجاد می کنند. آنها هراسی از انجام کارهای جدید ندارند و حتی از آن لذت می برند.


۱۸- لبخند زدن

از عادت های خوب رفتاری انسان های موفق، گشاده رویی و داشتن لبخند است. آنها با لبخند خود دیگران را دعوت به دوستی می کنند. داشتن لبخند نشان دهنده ی اعتماد بنفس این افراد نیز هست.


۱۹- مدیریت زمان

مدیریت زمان

انسان های موفق همیشه دفترچه ای برای ثبت کارهای هفتگی خود دارند که هر روز آن مشخص است که چه کارهایی باید انجام دهند. آنها با نوشتن کارهای روزانه و هفتگی، از هدر رفتن زمانشان جلوگیری می کنند. نوشتن کارها باعث می شود تمرکزمان روی آنها بیشتر شود و همچنین فراموش نشوند.


۲۰- عادت شغلی مدیریت درآمد و هزینه ها

اینکه مدیریت مالی و در واقع لیست هزینه ها و درآمدهایمان را داشته باشیم، از عادت های خوب شغلی محسوب می شود. اینکار رامی توانیم به حسابدار منتخب خودمان بدهیم و خودمان بر او نظارت داشته باشیم. همجنین داشتن دفترچه روزانه برای ثبت هزینه ها و درآمدمان هم به ما کمک می کند، مراقب ریزترین خرج هایمان هم باشیم.


۲۱- همدلی و کمک به دیگران

حس همدلی و عادت به کمک کردن و دستگیری از دیگران در خانم های موفق دیده می شود. آنها به این معتقدند که هر چه را ببخشی، بیشتر از آن بدست می آوری. آنها جمعی از خانم های حامی را با اینکار در اطراف خود ایجاد می کنند.

۲۲- عادت شغلی داشتن روابط عمومی خوب

از مهمترین عادت های زنان موفق در کسب و کار، روابط خوب آنها با دیگران است. آنها به اهمیت داشتن روابط خوب، بخوبی آگاهند. آنها از هر فرصتی حتی نوشیدن یک قهوه برای ایجاد ارتباط با افراد جدید استفاده می کنند.


۲۳- عمل گرا

تفاوت عمده زنان موفق در کسب کار با زن های معمولی، اهل عمل بودن آنهاست. آنها فقط ذهنشان را انبار اطلاعات وآگاهی نمی کنند. بلکه عملگرا هستند. آنها عادت خوب اقدام کردن را در خود تقویت کرده اند. آنها ظرف چند ثانیه برای کارهای خود تصمیم گیری می کنند و اگر تصمیم گرفتن کاری را انجام دهند زمان انجام آنرا مشخص می کنند و نمی گذارند کاری به اصطلاح بلاتکلیف بماند.


۲۴- عادت شغلی اهل اقدام در زمان ترس


اینگونه خانم ها در مشکلات کاری پیش آمده، ترس های خود را می بینند اما نمی گذارند این ترس ها آنها را فلج کند. آنها در عین حال که می ترسند اقدام می کنند و پیش می روند. آنها می دانند تنها راه مقابله با ترسها رفتن به سمت آنهاست.


۲۵- آرام و صبور

زن صبور

زنان موفق، در کارهای خود صبور و آرام هستند و می دانند ایجاد جنجال و بحث کردن، کمکی به آنها نمی کند. آنها اهل آرامش و گفتگو هستند.

۲۶- عادت شغلی پیگیری تا رسیدن به نتیجه

زنان موفق در کسب و کار، بسیار پیگیر هستند و تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش برنمی دارند. آنها براحتی دلسرد نمی شوند. بارها زمین می خورند و بلند می شوند. این زمین خوردن ها بخشی از مسیری است که آنها به سمت موفقیت های شغلی خود طی می کنند.


۲۷- مراقبه

انجام مراقبه و مدیتیشن از راههای جذب انرژی و کسب آرامش هستند. می توانیم در ساعات مشخصی از روز اینکار را انجام دهیم.


۲۸- عادت شغلی اهل مشورت در کارها

همه ی زنان موفق در زمینه کسب و کار خود از افراد متخصص و اهل فن مشاوره می گیرند. آنها براحتی هزینه های مورد نیاز برای اینگونه مشاوره ها را می پردازند چون می دانند که مشاوره گرفتن از افراد آگاه و متخصص چقدر در پیشرفت و موفقیت کار موثر است. می گویند: انسان نادان نه می داند و نه از کسی می پرسد که آگاه شود اما انسان دانا هم می داند و هم می پرسد تا آگاه تر شود. مشورت کردن هم از عادت هایی است که باید برای موفقیت در شغل خود آنرا مدنظر مان قرار دهیم.


۲۹- عادت شغلی مسئولیت پذیری

همه ی زنان موفق مسئولیت صد در صد کارهای خود را بعهده می گیرند. آنها مدام به دنبال بهانه گرفتن و یا سرزنش کردن دیگران بخاطر انجام نشدن کارها نیستند بلکه با مسئولیت پذیری، به دنبال راه درست و صحیح برای انجام کارها می روند.


۳۰- زمان برای خانواده

هر زن موفقی، زمانی احساس خوشبختی می کند که در تمام جنبه های زندگیش احساس موفقیت و آرامش داشته باشد. اینکه فقط در کارمان موفق باشیم و توجهی به خانواده یعنی همسر و فرزندانمان نداشته باشیم، از عادت هایی ست که کم کم در کسب و کارمان هم اثر منفی خود را می گذارد. برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشیم، باید بتوانیم تعادل برقرار کنیم و زندگی خانوادگی خود را نیز بخوبی پیش ببریم. بنابراین حتما باید زمان هایی را برای بودن در کنار خانواده و یا سفر با آنها در نظر بگیریم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا