کارگاه فروش

ویژگی های یک فروشنده توانا

آیا می دانید یک فروشنده توانا کیست؟!
به نظر شما ویژگی های یک فروشنده توانا چیست؟!
در این درس با هم ویژگی های یک فروشنده توانا را بررسی می کنیم.

۱. یک فروشنده ی توانا کسی است که بتواند دانش و مهارت خود را در فروشندگی به ظهور برساند.

نخستین خصوصیت یک فروشنده این است که دانش و مهارت لازم را داشته باشد  و بتواند آن را به کار گیرد. بسیاری از مواقع ما اطلاعات و دانشی داریم. کلاس و سمینار می رویم و فیلم آموزشی می بینیم . اما نمی توانیم به آن آموزه ها عمل کنیم و در زندگی خود آن ها را به کار ببریم و می شویم « عالم بی عمل ».

2. کالا و خدماتی را که می فروشد ؛ خوب و کاملا می شناسد.

دومین ویژگی مهم ما به عنوان یک فروشنده  ؛ شناخت درست و کافی کالا و خدمات مجموعه است تا وقتی سوالی در مورد آن ها از ما می شود ؛ با تمام ویژگی های محصول آشنا باشیم و بتوانیم به خوبی پاسخ گو باشیم. این شناخت هم در فضای مجازی ؛ و هم در فروش محصولات به صورت حضوری و تلفنی برای ما کارایی دارد. چون زمانی که به عنوان فروشنده محصول و خدماتی را که ارائه می دهیم خوب بشناسیم؛ می توانیم آن ها را به مشتری نیز خوب معرفی کنیم.

۳. یک فروشنده ی توانا با نشاط است و همیشه لبخند به لب دارد.

گشاده رویی و نشاط به عنوان سومین ویژگی مهم یک فروشنده به ما بسیار کمک می کند تا در کار فروش محصول موفق عمل کنیم.  خود ما نیز موقع خرید ؛ بیشتر مایلیم از فروشنده ای خرید کنیم که خوش رو و خوش خلق باشد. کسی دوست ندارد از یک فروشندهی بداخلاق خرید کند؛ مگر این که مجبور باشد. در حالی که اگر همان فروشنده خوش رو خوش اخلاق بود ؛ حتما فروش بهتری را تجربه می کرد و سود بیشتری می برد. نتیجه این که خوش خلقی و خوش رفتاری در افزایش فروش و در ارتقاء کیفیت فروش بسیار مؤثر است.

این ویژگی حتی در خدمات آنلاین هم نقش دارد. اگر فروشنده محصول یا کسی که کاربر دارد با او صحبت می کند و پاسخش را می دهدگ با نشاط نباشد و کاربر اینترنتی این موضوع را حس کند گ این بی نشاطی به او نیز منتقل می شود و در خرید او تاثیر خواهد داشت. این چیزی است که من به عنوان یک فروشنده تجربه آن را کرده ام . بسیاری از مواقع کاربر سایت تماس می گیرد و متوجه می شود که من در حال حاضر شرایط خوبی ندارم یا مثل همیشه خندان نیستم.

 این اتفاق کمک می کند تا دریابیم حالت روحی ما به عنوان یک فروشنده چقدر در کمیت و کیفیت فروش تاثیر گذار است. همین لبخند ساده به عنوان یک رفتار درست جایگزین ؛ کمک می کند هم حال خود را خوب کنیم و هم تاثیر مثبتی بر حال مخاطب یا مشتری خود بگذاریم . زیرا انرژی مثبت را نیز به او منتقل می کنیم و این بر ارتباط و فروش ما نیز تاثیر می گذارد.

۴. یک فروشنده ی توانا عاشق محصول یا خدماتی است که ارائه می دهد.

ویژگی چهارمی که باید به عنوان  یک فروشنده ی داشته باشیم ؛ این است به کاری که انجام می دهیم ایمان داشته باشیم تا در آن موفق شویم . درست در مرحله ی اجرای یک فروش است که مردم می فهمند من دروغ می گویم یا نه .  آدم ها را فقط برای مدت کوتاهی می توان گول زد. البته این کار ی است که یک فروشنده ی حرفه ای توانا هیچ گاه انجام نمی دهد. هر خدمتی که ارائه می دهیم ؛ باید به کارمان ایمان داشته باشیم تا بتوانیم آن را به فروش برسانیم.

بسیاری از فروشنده ها را می بینیم که اصلا کاری ندارند که این خدمت شان چقدر می تواند موثر واقع شود. گاهی نیز با فروشندگانی رو به رو می شویم که از سر بیکاری وارد این عرصه شده اند و کار فروش انجام می دهند. خمین باعث می شود که با عشق این کار را انجام ندهند . مثلا فروشنده ای را سراغ دارم که می گوید حالا اگر این فروش صورت بگیرد ؛ چه تاثیری در زندگی من خواهد داشت ؟! یعنی اصلا برایش مهم نیست که فروش بیشتر به مجموعه ای که در  آن کار می کند کمک می کند ؛ و حتی اگر  اثر آنی نداشته باشد؛ اما در دراز مدت حتما به فروش بیشتر خواهد انجامید و بر فعالیت و موفقیت آن مجموعه تاثیر گذار خواهد بود.

۵. یک فروشنده توانا مشتریان را دوست دارد.

پنجمین ویژگی یک فروشنده این است که باید مشتری را دوست داشته باشد. دوست داشتن ما نباید به خرید او وابسته باشد. بلکه ما مشتری را باید به عنوان انسانی دوست داشته باشیم که مخاطب ماست. بنابراین باید به او کمک کنیم تا بهترین انتخاب  را داشته باشد و همین کمک به انتخاب درست ؛ به خرید صحیح او می انجامد. نتیجه این که دوست و همراه بودن با مشتری یا کاربر در فروش ؛ تاثیر عمیقی بر کار و فعالیت ما و هم چنین زندگی ما می گذارد.

در این مقاله به 5 ویژگی یک فروشنده توانا اشاره کردیم و نکات مهمی را در مورد هر یک، مورد مطالعه قرار دادیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. I have been browsing online greater than three hours these days, yet I never discovered any attention-grabbing article like yours. It?¦s beautiful value sufficient for me. Personally, if all site owners and bloggers made just right content as you did, the net can be a lot more useful than ever before.

  2. Great V I should certainly pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا