هدف گذاری

چگونه با قانون جذب به اهداف خود برسیم؟

نیروهای قدرتمندی در کائنات وجود دارد که با چشم قابل مشاهده نیستند، مثل نیروی جاذبه، نیروی مغناطیس و نیروی ارتعاش، اما به شدت در لحظه های زندگی ما تاثیرگذار هستند، یکی از این نیروها متعلق به قانون جذب می باشد.
قانون جذب یک قانون ثابت و قدرتمند در کائنات است که نقش کلیدی در دستیابی به اهداف و آرزوها دارد، این قانون همانند شمشیر دو لبه عمل می کند، یعنی ما هر آن چه که به آن فکر می کنیم چه مثبت و چه منفی، جذب می کنیم.

افکار و باورهای ما که در ضمیر ناخودآگاه ما هستند، موجب ارتعاشاتی از جنس آن افکار شده و اتفاقات و تجربیات جدیدی را به زندگی ما جذب می کنند. به ارتعاشاتی که هر روز و هر لحظه از ذهن ساطع می شود، فرکانس ذهن می گویند، در صورتی که مادام افکار و باورهای مثبت به ضمیر ناخودآگاه ما وارد شوند، فرکانس ذهن مثبت شده و اتفاقات مثبت به زندگی جذب می شوند.
همه ما این فرآیند را بارها و بارها در زندگی خود تجربه کرده ایم، هر روزی که احساس خوب داشتیم شادی و نشاط بیشتری را دریافت کردیم و هر روزی که حال بد داشتیم اتفاقات ناخوشایندی را تجربه کردیم. قانون جذب در لحظات ما همواره در حال عمل کردن است، با آشنایی از نحوه عملکرد این قانون می توانیم از اثرات و کارکرد مثبت این نیروی بزرگ در خلق زندگی ایده آل بهره بگیریم.

 ارد بزرگ می گوید: “به آرزوهاي خود ايمان بياوريد و به گونه اي به آن ها بينديشيد كه گويي به زودي رخ مي دهند.

چگونه قانون جذب ما را به اهداف مان می رساند؟

جهت آشنایی با عملکرد قانون جذب ابتدا باید با قانون ارتعاش آشنا شویم، قانون ارتعاش یا قانون فرکانس یکی از قوی ترین و مهم ترین قوانین جهان هستی است، در واقع قانون جذب با استفاده از قانون ارتعاش است که ما را به اهداف و خواسته هایمان می رساند، وقتی به خواسته و یا هدفی فکر می کنیم در حال ارسال ارتعاش به جهان هستی هستیم و کائنات با توجه به فرکانسی که دریافت می کنند، ما را در مدار آرزوهای مان قرار می دهند، هر چه تمرکز ما به اهداف بیشتر باشد و ارتعاشات پیوسته و مداوم به جهان هستی ارسال کنیم، به تدریج باورهای مثبت در ما شکل می گیرند که منجر به تحقق اهداف ما می شوند.
برای بهره گیری از قوانین ارتعاش و جذب، باید با تفکر و تمرکز به اتفاقات مثبت، احساسات خوبی در خود ایجاد کنیم. زمانی که به رویاها و اهداف خود فکر می کنیم احساسات خوشایندی در ما ایجاد می شوند، در این حالت به درستی در حال استفاده از دو قانون قدرتمند کائنات هستیم، پس همواره باید به احساسات خود توجه داشته باشیم و افکار و احساسات مثبت را در خود تقویت کنیم و زمانی که احساسات بدی در ما در حال شکل گرفتن هستند، آگاهانه آن احساس را تغییر دهیم.
کلید استفاده از قوانین جذب و ارتعاش، “توجه کردن” است، زمانی که ما به چیزی تمرکز و توجه می کنیم فرکانس آن را به کائنات می فرستیم، به همین دلیل همواره باید اهداف و آرزوهای خود را مقابل دیدگان خود حفظ کنیم، به عنوان مثال اگر می خواهیم موفقیت مالی کسب کنیم، قانون ارتعاش فراوانی و ثروت را باید بفرستیم، زیرا نمی توانیم احساس نداری و فقر داشته باشیم و با این احساس به سمت ثروت و دارایی حرکت کنیم.

چگونه با صحبت کردن، ارتعاش مثبت به مدار اهداف ارسال کنیم؟

درباره اهداف و رویاهای خود همراه با تصویرسازی ذهنی و تخیل، با افرادی که درک مناسبی از ما دارند صحبت کنیم، به هنگام گفت و گو به احساسات خود توجه کنیم، اگر احساس خوبی داشتیم، یعنی به درستی از قانون ارتعاش استفاده کردیم، البته اگر شخص مورد اعتمادی جهت گفت و گو سراغ نداشتیم با خودمان صحبت کنیم، در این حالت ارتعاش اهداف مان به جهان هستی ارسال خواهد شد.

چگونه با طرح سوالات مثبت، اهداف خود را محقق کنیم؟

“کیفیت زندگی ما را سوالاتی که از خودمان می پرسیم تعیین می کنند”، این جمله بیانگر اهمیت نقش سوالات در تحقق اهداف ما است، زمانی که از خود سوالاتی می پرسیم و جوابش موجب بروز احساسات منفی در ذهن ما می شود، فرکانس های منفی را به سمت کائنات ارسال می کنیم، از این روی با توجه به قدرت سوالات، باید همیشه از خود سوالات مثبت بپرسیم، به طور مثال، چطور به اهدافم برسم؟ چطور سلامتی خود را حفظ کنم؟ چطور بهترین خودم باشم؟
با طرح این سوالات مغز به طور ناخودآگاه به دنبال جواب و راه کارهای مثبت می گردد، در نتیجه احساس خوبی در ما شکل گرفته و فرکانس مثبت به جهان هستی ارسال می شود.

چگونه با جملات تاکیدی، ارتعاش مثبت به مدار اهداف ارسال کنیم؟

علت آن که به قدرت کلام تاکید می شود، امواجی است که واژگان از خود می پراکنند، بهتر است بدانیم آن چه که زندگی را هدایت می کند قدرت کلمات مثبت و منفی است، افکار و باورهای ما از کلماتی که می خوانیم و می شنویم شکل می گیرند و همان طور که گفتیم احساسات ما از باورها و افکار خلق می شوند، پس انتخاب کلمات مثبت، امواج قدرتمندی را خلق می کند.
با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، جادوی جملات تاکیدی مثبت کاملا مشخص است، جملات یا عبارات تاکیدی ابزاری موثر و قدرتمند در قانون جذب هستند که با تکرار منظم به صورت روزانه موجب می شوند که ذهن ناخودآگاه ما معطوف اهداف و خواسته ها شوند. هر روز زمانی را برای به زبان آوردن و نوشتن جملات تاکیدی اختصاص دهیم تا انرژی لازم برای دستیابی به اهداف را دریافت کنیم.

برای انتخاب بهترین جملات تاکیدی باید نکاتی را در نظر بگیریم.

نکته1: جملاتی را انتخاب کنیم که احساسات خوب در ما ایجاد کنند.
نکته2: جملات تاکیدی به زبان حال گفته شود.
نکته3: جملات تاکیدی همراه با شکرگزاری بیان شوند.

مثال هایی از جملات تاکیدی:

  • الهی شکر، من دست به هر کاری بزنم، موفقیت کامل نصیبم می شود.
  • الهی شکر، من قدرتمند و قوی هستم.
  • الهی شکر، همیشه راهی برای رسیدن به موفقیت پیدا می کنم.
  • به لطف خداوند من روز به روز موفق تر می شوم.
  • به لطف خداوند، هم اکنون دروازه های موفقیت به روی من گشوده می شود.

 

به هنگام خواندن و نوشتن  این جملات، مهم است که احساس خوبی داشته باشیم.

رودیارد کیچلینگ می گوید: “کلمات قوی ترین دارویی هستند که توسط بشر استفاده شده است.”

چگونه با شکرگزاری ارتعاش مثبت به مدار اهداف ارسال کنیم؟

شکرگزاری نمونه ای از قانون جذب برای رسیدن به هدف است

شکرگزاری یکی از قدرتمند ترین تکنیک ها برای ایجاد احساس خوب و ارسال فرکانس مثبت به کائنات است، وقتی شکرگزار داشته های خود هستیم، در حال توجه کردن به جنبه های مثبت زندگی بوده و در این زمان ارتعاش نعمت هایمان را به جهان هستی می فرستیم و کائنات با ارتعاشی که دریافت می کنند آن نعمت را بیشتر وارد زندگی ما می کنند.

شکرگزاری فقط بابت داشته های ما نیست، بلکه بابت اهداف و آرزوهای مان هم می توانیم شکرگزار باشیم، وقتی شکرگزار خواسته ها و اهداف خود هستیم، در حال توجه کردن به آن ها و ایجاد احساس خوب و ارسال ارتعاش به کائنات هستیم.

در فرایند تعیین هدف، زندگی ایده آل خود را در ذهن تجسم کرده و در واقع بر کمبودهای شخصی و نداشته ها تمرکز می کنیم، باید آگاه باشیم که ابتدا به دستاوردها و داشته هایی که تاکنون بدست آورده ایم افتخار کنیم و شکرگزار باشیم تا بتوانیم با آرامش و تمرکز بیشتری به سمت اهداف حرکت کنیم.

برای استفاده از این قانون یک دفترچه شکرگزاری روزانه تهیه کنیم و با استفاده از جملات تاکیدی مثبت، نعمت ها، خواسته ها و رویاهای خود را در آن ثبت کنیم، آرزوهای مان را با جزئیات کامل یاداشت کنیم و به طور روزانه مرور کنیم، در حین شکرگزاری باید احساس خوبی داشته باشیم، اگر این طور نبود باید به شکرگزاری ادامه دهیم تا احساس خوب در ما ایجاد شود، با این کار علاوه بر ارسال ارتعاش قوی به کائنات، به تدریج ذهن به صورت ناخودآگاه عادت به توجه و تمرکز به چیزهای مثبت می کند و این بهترین نقطه ای است که در زندگی باید به آن رسید.

شکرگزاری با مداومت و نظم و انضباط می تواند به یک عادت تبدیل شود. با نیروی شکرگزاری می توانیم احساس لذت و رضایت و ارزشمندی بیشتری کنیم.

توماس جفرسون می گوید: هیچ چیزی نمی تواند یک مرد با رویکرد روحی مناسب را از رسیدن به هدفش منصرف کند و در مقابل، هیچ کس نمی تواند به مردی که نگرش روحی اشتباهی دارد، کمک کند”.

نقش نگرش و باور مثبت در جذب اهداف چیست؟

ناپلئون هیل می گوید: “اگر ذهن تان چیزی را باور کند به آن می رسید”. افکار و باورهای ما، رفتارهای ما را ایجاد می کنند و رفتارهای ما عامل ایجاد احساسات ما هستند. افکار محدود کننده و باورهای منفی، فرصت های زندگی را از بین می برند، در نتیجه احساسات ناامید کننده را به وجود می آورند و بالعکس باورهای مثبت به واسطه ی شرایط مطلوب ذهنی که بوجود می آورند باعث جذب اهداف و آرزوها می شوند.

تنها راه ایجاد باورهای مثبت، انجام تمرین درست و مکرر می باشد. بی شک برای تغییر باورهایی که سال ها بر اساس آن ها فکر و عمل کردیم زمان و پشتکار و ثبات زیادی نیاز است. برای ایجاد انگیزه در تغییر باور اشتباه باید عملکرد و اثرات آن باور در گذشته و آسیب ها و تاثیرات منفیی که در اثر این نگرش نادرست به زندگی ما وارد شده را بررسی کنیم، به این طریق انگیزه لازم برای ایجاد باور مثبت شکل می گیرد.

برای تغییر باورهای اشتباه باید به خود زمان بدهیم و به مرور فرصت هایی که در اثر این تغییر در زندگی به وجود می آیند، توجه کنیم تا ثبات و انگیزه ما برای تقویت و تثبیت این باور افزایش یابد، باید باورها و نگرش هایی اتخاذ کنیم که در جهت اهداف باشند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا