خود آگاهی

چگونه به خود باور داشته باشیم ؟

مردم این روزها شلوغ تر از همیشه هستند، زیرا کار، خانواده و سرگرمی آن ها بسیار زیاد است، در نتیجه آن ها اغلب احساس می کنند خسته و درگیر هستند. تمرکز کردن بر کارهایی که انجام نمی دهیم برای ما آسان تر از تمرکز بر تمام کارهایی است که روزانه انجام می دهیم، این موضوع به آن علت است که ما در جایی که باید، به خود اهمیت نمی دهیم. زندگی ما سزاوار جشن است این بدان معنا است که باید به خود اعتبار دهیم و از همین حالا شروع کنیم.

ما اغلب معتقدیم که سخت گیری بر خود تنها راه رسیدن به اهداف ما است، همچنین فکر می کنیم که یک نگرش رقابتی و بخشش ناپذیر تنها چیزی است که ما برای موفقیت به آن نیاز داریم، اما حقیقت این است که با اهمیت دادن به خود، در واقع اعتماد به نفس، شفقت و عشق به خود را القا می کنیم که انجام این کار ما را به دستاوردهای بزرگ و بزرگ تری می رساند. سخت گیری نسبت به خود می تواند باعث اضطراب شود و در نهایت منجر به بی تحرکی می گردد، زیرا باور می کنیم که شکست های ما بخشی از شخصیت ما هستند، از سوی دیگر ، تحقیقات نشان داده اند که اعتبار دادن به خود و تمرین مهربانی کردن با خود، می تواند انگیزه ما را برای ایجاد تغییر در زندگی افزایش دهد و این با ابتکار شخصی و کنجکاوی در ارتباط است.

سرنا ویلیامز برای اعتبار دادن به خود منتظر نماند تا 32 امتیاز در گرند اسلم کسب کند.

ریچارد برانسون برای باور داشتن به خود منتظر نماند تا عنوان اولین میلیاردر را به خود اختصاص دهد. به احتمال زیاد، آن ها در طول مسیر اهداف قابل اندازه گیری و دست یافتنی را تعیین کرده اند و هر یک از آن ها را جشن گرفته اند. آن ها روی اشتباهات خود متمرکز شده اند و از آن ها درس گرفته اند، حتی مثبت ماندند و حتی بیشتر برای رسیدن به اهداف خود تلاش کردند.

چگونه باور داشتن به خود را آغاز کنیم؟

اعطای اعتبار به معنای اجتناب از مسئولیت، اشتباهات و شکست های خود نیست. این در نهایت رها کردن گذشته، تمرکز بر موارد مثبت و پرورش باور عمیق در خود است.

1. مسئولیت را بر عهده بگیریم

آیا تمایل داریم دیگران را به دلیل شکست ها و اشتباهات خود سرزنش کنیم؟ اگر این کار را انجام دهیم، ممکن است در اعتبار دادن به خود نیز مشکل داشته باشیم. ما نمی توانیم فقط مالک خوبی های زندگی خود باشیم و بدی ها را از آن خود ندانیم، بلکه باید از قدرت مسئولیت پذیری کامل در قبال اقدامات و تصمیمات خود استفاده کنیم و سپس در راهی قرار بگذاریم که می توانیم به خود اهمیت دهیم.

2. در زمان حال زندگی کنیم

اگر در اهمیت دادن به خود مشکل داریم، ممکن است لازم باشد گذشته را رها کنیم، یا دیگر نگران آینده نباشیم، به جای این که اشتباهات گذشته خود را نگه داریم یا در مورد اهداف از دست رفته و فرصت های خیالی مضطرب باشیم، در زمان حال حاضر باشیم. برای هر احساسی که داریم شکرگزاری را تمرین کنیم و بدانیم با آن چه به ما داده شده است بهترین کار را انجام خواهیم داد. این به ما کمک می کند احساس گناه را متوقف کرده و اعتبار دادن به خود را شروع کنیم.

3. به درون نگاه کنیم

انسان ها نیاز ذاتی به ارتباط و تعلق دارند، ما حیوانات اجتماعی هستیم و می خواهیم مورد قبول واقع شویم. این بدان معنا است که ما اغلب در خارج از خود به دنبال ستایش هستیم، ما می خواهیم دیگران به دستاوردهای ما توجه کنند و ارزش خود را بر اساس نظرات آن ها قرار می دهیم. حقیقت این است که اگر ابتدا به خود باور نداشته باشیم، هرگز احساس نخواهیم کرد که دیگران ما را تایید می کنند. به یاد داشته باشیم عشق به خود با “خود” شروع می شود.

4. باورهای قدرتمند ایجاد کنیم

چگونه به خود باور داشته باشیم

آیا تا به حال به مونولوگ درونی خود واقعاً گوش داده اید؟ دفعه بعد که مشکلی پیش آمد، خودمان را بررسی کنیم. به احتمال زیاد، ما به خود اعتبار نمی دهیم، بلکه ممکن است خودمان را سرزنش کنیم یا به خود بگوییم که لیاقت موفقیت را نداریم. این ها باورهای محدود کننده هستند و فقط ما را عقب می اندازند. دفعه بعد که متوجه خودگویی منفی شدیم، آن را با کلمات قدرتمند جایگزین کنیم و حتی برای کارهای کوچک نیز به خودمان اعتبار دهیم. این کار به ایجاد اعتماد به نفس و عشق به خود کمک زیادی می کند.

5. یک دفترچه یادداشت داشته باشیم

دفترچه یادداشت مکانی عالی برای شروع اعتباردهی به خود است. لیستی از همه دستاوردهای خود، هر چند کوچک تهیه کنیم. آیا به تماس تلفنی دوست نیازمند خود شبانه پاسخ داده اید؟ به خاطر این که یک دوست عالی هستیم، به خودمان اهمیت دهیم. آیا کار یکی از همکاران خود را که کار ضرورتی ناگهانی داشت، بر عهده گرفته ایم؟ به عنوان یک همکار برجسته به خودمان اعتبار دهیم. وقتی به اهداف ورزشی خود رسیدیم، آن را ثبت کنیم! دفترچه یادداشت به ما کمک می کند تا بر میزان پیشرفت خود تمرکز کنیم و به فاصله خود تا هدف فکر کنیم و به ما این امکان را می دهد که مثبت بمانیم.

6. موفقیت های خود را جشن بگیریم

مثبت اندیشی کلید اعتبار دادن به خود است. هنگامی که موفقیت های خود را جشن می گیریم ، مغز ما “مواد شیمیایی لذت بخش” همانند دوپامین و سروتونین را آزاد می کند. این به ما برای دستاوردهای مان پاداش می دهد و ما را وادار می کند تا دستاوردهای بیشتری کسب کنیم. از هر قدمی که در راه رسیدن به اهداف خود برمی داریم قدردانی کنیم، هر چند کوچک. برای اتمام کارهای خود به خودمان پاداش دهیم، موفقیت های خود را جشن بگیریم و رو به جلو پیش رویم.

7. خود را با افراد مناسب احاطه کنیم

ما همان کسانی هستیم که با آن ها معاشرت داریم. آیا دوستان مان، ما را بالا می برند یا به عقب می اندازند؟ شاید ما به خودمان اعتبار نمی دهیم به این خاطر که اطرافیان ما همیشه به دنبال نکات منفی در زندگی ما هستند، همان طور که تونی می گوید : “همه ما آن چه را که تحمل می کنیم، در خود و دیگران دریافت می کنیم.” ممکن است لازم باشد استانداردهای خود را بالا ببریم و خود را با افرادی که از ما حمایت می کنند و دستاوردهای هر چند کوچک ما را جشن می گیرند، احاطه کنیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. What i do not realize is actually how you are not actually much more well-liked than you may be now. You are so intelligent. You realize thus significantly relating to this subject, produced me personally consider it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it’s one thing to accomplish with Lady gaga! Your own stuffs nice. Always maintain it up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا