بهبود روابط زناشویی

آیا عشق ابدی ممکن است؟!

عشق ابدی چیست؟ آیا عشق ابدی امکان پذیر می باشد؟ در این مقاله به عشق ابدی می پردازیم.

تجسم کنیم که با همسرمان که بسیارنیز دوستش داریم مشغول گفت وگو هستیم و احساس امنیت و گرما و سرزندگی می کنیم.احساسی باشکوه از امنیت،اطمینان خاطر و خودباوری سراسر وجودمان را لبریز کرده است.احساس می کنیم در جایگاه درستی قرار داریم،کار درستی انجام می دهیم و با فرد مناسبی هستیم. هیچ فاصله ای میان ما نیست.گویی این تنها یک قلب واحد است که در سینه ی هر دوی ما می تپد.عاشق همسرمان هستیم و به خود نیز عشق می ورزیم.هم چنین عاشق زندگی،حیات و سراسر هر آن چه که زنده است می باشیم.

احساس عشق 

عشق ابدی و احساس عشق داشتن

معاشقه و عشق ورزی شاید عمیق ترین و اغنا کننده ترین احساس انسانی می باشد که وجود دارد. به هنگام معاشقه و عشق ورزی فاصله و جدایی میان ما و معشوق از میان برداشته شده و آن چه تجربه می کنیم، نه تنها فراتر از لذت نزدیکی و صمیمیت مطلق است،بلکه تجربه ی درهم آمیختن با معشوق است. در این حالت به ناگهان خلقت و تمام هستی،معنا و مفهوم پیدا می کنند و در می یابیم که چرا و برای چه این جا روی کره ی خاکی هستیم.آن گاه همه ی هستی بسیار ساده و قابل فهم می شود.

آری عشق ورزی نیز موهبتی جز این نیست.شاید تنها دلیل خیال بافی ها،رویا پردازی ها وجستجوی بی وقفه ی تمامی انسان ها به دنبال همسر ایده آل یا همان گمشده ی همیشگی نیز تنها تجربه ی لحظاتی از این حالت «بودن» است.جهان و جهانیان این رویای ما را با فیلم ها، کتاب ها،روزنامه ها، مجلات، نمایش های تلویزیونی، آگهی های تجاری و تبلیغاتی نیز تشویق و تایید می کنند. تمامی این عوامل تنها حاوی و دربردارنده ی یک پیام برای ما هستند: «زندگی عشق و دیگر هیچ»عشق ورزی تجربه ای شگفت انگیز،کامل،ایده آل، بی عیب و نقص و فراموش ناشدنی است.

اما این واکنش خیال انگیز روی دیگری نیز دارد: طرد شدن و ترک شدن توسط شخصی که در سوی دیگر رختخواب خفته! ترس از این که به او نزدیک شویم  و او ما را پس بزند،یاس و سرخوردگی ناشی از این که بخواهیم با هم باشیم، اما مشغله های زندگی این اجازه و امکان را به ما ندهد !وحشت از این که ندانیم  در سرو دل همسرمان چه می گذرد! ترس از این که دل و قلب خود را به روی ما ببند و نسبت به ما سرد شود، دروغ بگوید، قالمان بگذارد و ما را ترک کند.

 

نیازی نیست رویای ما از عشق به کابوس بدل شود،این مطالب بدین منظور نگاشته می شود که بیاموزد چگونه عشق بورزیم و چگونه موهبت عشق را همواره زنده نگه داریم.این مطالب درباره ی روابط جنسی بیان نخواهد شد، بلکه این مطالب بدین منظور بیان خواهد شد که روابط جنسی را به عشق و مهرورزی تبدیل کرده و آمیزه ی جنسی را به عشق ورزی، لذت را به شور، وجد ورفاقت را به اتحاد و الحاق و یگانگی بدل کند. این مطالب به ما خواهد آموخت که چگونه مدهوشی ولذت روابط جنسی را که همواره حتی هنگامی که با کسی رابطه ای نداریم، تجربه کنیم.عشق ورزی تنها یک عامل صرف فیزیکی نیست، بلکه می تواند کیفیت و ویژگی تجربیات هر روزه و هر لحظه ی زندگی ما باشد،حال چه با کسی رابطه داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

«توانا » ما را به سفری مهیج درباره ی اسرار و گوشه های پنهان عشق خواهد برد.با آن چه که می آموزیم یک قدم به تحقق رویاهای خود نزدیک خواهیم شد. 

 

عشق ابدی – رازهایی درباره ی روابط موفق

عشق در اولویت

 

 

عشق ابدی - رازهایی درباره ی روابط موفق

عاشق شدن ساده است اما…

عروس در حجله به داماد می نگرد!با خودش می گوید:«این باشکوه ترین لحظه ی زندگی من است.تمامی آن ویژگی هایی که از همسر ایده آل توقع داشتم:جذاب،باهوش،حساس،قوی و در عین حال افتاده حال و غیر سلطه جو،همه ی این ها در آلن وجود دارد.تمامی رویاهایم بالاخره تحقق یافته اند.چگونه است که مردم می گویند ازدواج بسیار مشکل و دشوار است؟آن ها احتمالا با شخص نامناسبی ازدواج کرده اند.حتما همسر ایده آل خود را نیافته اند،اما من می دانم که مرد رویاهای خود را یافته ام.»

داماد با غرور تمام به عروس زیبای خود خیره می شود و با خود می گوید:«جانت به راستی زیباست،او واقعا مرا درک می کند وبه من اعتماد دارد.ا. همان زنی می باشد که همیشه در جست و جویش بودم.نمی توانم داستان های دیگر مردان درباره ی شکست هایشان را باور کنم!هرگز چنین احساسی نسبت به هیچ کس نداشته ام.او واقعا با زن های دیگر فرق دارد.»

والدین جانت در صف جلو نشسته اند،مادر جانت اشک خوشحالی می ریزد،شاید گریه هایش برخواسته از چیز دیگر نیز باشد!شاید مادر جانت عروسی خود را به یاد آورده است؟شاید او نیز روزگاری را به یاد آورده است که از زیبایی می درخشید؟ ودر سکوت پیش خودش می گوید:«خدای من امیدوارم،جوانی آن گونه که از من و شوهرم رخت بربست از جانت و آلن رخت برنبندد.»

آری شاید برخی از ان اشک ها،اشک غم باشند.اشک و غم به خاطر ان چه که دیگران دارند و دیگر از آن آنها نیست.در سمت دیگر کلیسا والدین آلن نشسته اند.آن ها کنار هم ننشسته اند:زیرا هشت سال است که از هم جدا شده اند! چشمان آن ها نیز به مانند چشمان والدین جانت لبریز از اشک است.

ایشان نیز امیدها و رویاهای خودشان را به یاد می آورند.رویاهایی که به تدریج در ورای گذشت سال ها مرده اند.آنان دعا می خوانند که فرزندانشان هرگز به سرنوشت آن ها دچار نگردند و علی رغم سختی و شداید زندگی با یکدیگر بمانند.انان امیدوارند که به گونه ای متفاوت در حفظ عشق شان موفق باشند.

 

عشق ابدی – سختی ها و ناهمواری های راه خوشبختی

شاید می ترسیم این همان سرنوشت شومی باشد که در آینده نیز ما به آن دچار خواهیم شد.خوب، حق هم داریم، ناراحت نباشیم.قریب یک ازدواج از هر دو ازدواج در ایالات متحده به طلاق می انجامد و درصد بالایی از ازدواج هایی که به طلاق ختم نمی شود،با عشق و خوشبختی ادامه نمی یابند.

عاشق شدن چه آسان،اما عاشق ماندن بسی مشکل است.همگی ما می خواهیم در عشق پایدار بمانیم و هیچ یک از قبل برای شکست در عشق برنامه ریزی نمی کنیم،اما این همان اتفاقی است که می افتد و وقتی که این اتفاق برای ما پیش می آید،بسیار ناراحت کننده است.

اما چه کنیم که این روابط عاشقانه، پایدار بماند و هیچوقت از هم دلسرد نشویم؟ آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟ آیا می شود سال های سال با یک نفر زندگی کرد و تمام خصوصیات اخلاقی خوب و بد او را تحمل کرد و خسته و دلزده نشد؟ در درس های بعدی از دوره «روان شناسی عشق» وبسایت توانا، به همه این موضوعات و راه حل های آن ها می پردازیم.

بطور خلاصه در این مقاله به عشق ابدی و موضوعات پیرامون آن اشاره کردیم.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا