تولید محتوا

اشتباهات رایج در تولید محتوا چیست؟

همان طور که می دانیم یکی از ضروریات بازاریابی تولید محتوا است ،اما باید ببینیم در رابطه با تولید محتوا چه اشتباهاتی می تواند گریبان گیر ما شود و چه نبایدهایی در خصوص تولید محتوا وجود دارد، باید توجه داشته باشیم که قصد ما از تولید محتوا، جذب مخاطب است و اگر این کار را درست انجام ندهیم به نتیجه دلخواه نمی رسیم.

در ابتدا به بررسی آماری که شرکت Adobe در تحقیقاتی که انجام داده و به آن دست یافته می پردازیم؛

نکاتی که در تولید محتوای حرفه ای باید رعایت شود؟

39 % از مخاطبان حوصله محتوی طولانی و ضعیف را ندارند، وقت طلا است و ما نمی توانیم محتوای خود را بی جهت طولانی کنیم، زیرا افراد اذیت می شوند و خواندن را رها می کنند، نمونه معکوسش توئیتر، دلیل محبوبیتش به خاطر حجم کم محتوای نوشتاری آن است، کاربران تنها تا 280 کارکتر مجاز به استفاده هستند.

1.حد و مرز شخصی سازی محتوا

یکی از نکات کلیدی که همیشه باید رعایت شود متناسب بودن محتوی ها و مخاطبان است، بعضی تولید کنندگان محتوا، در شخصی سازی محتواهای خود زیاده روی می کنند و مخاطبان را در نظر نمی گیرند این مخاطبان را فراری می دهد، پس بهتر است از تولید محتوا های تند و تیز بپرهیزیم و از شخصی سازی بیش از حد محتوا دوری کنیم، باید بدانیم چه موقع با مشتری ها خیلی خودمانی شویم و چه موقع دست نگهداریم.

28 % عاملی که مخاطبان ما را ترک می کنند محتوای بدشکل است، محتوی اول باید چشم مخاطب را پر کند، برای تولید محتوا باید بر روی تصویر که تاثیر زیادی بر مخاطبان دارد تمرکز کرد و تمام تلاش خود را در طراحی آن بر روی هدف خود از تولید محتوا بگذاریم و در این راستا سلیقه و نظر مخاطبان را در وهله اول در نظر بگیریم.

2.خالق اثر باشیم

همیشه محتواهای خود را خلق کنیم و نویسنده و تولید کننده آن باشیم و تا جای ممکن از کپی کردن و یا باز نوشتن محتوا سایت های دیگر خودداری کنیم، نرخ خروج مخاطبان در مواجهه با مطالب تکراری بالا است و مخاطبان در مورد محتواهای این چنینی بسیار حساس هستند.

3.محتوی مرتبط

از تولید محتوای غیر مرتبط با موضوع سایت یا فضای اجتماعی خود بپرهیزیم، همیشه از دید یک مخاطب به موضوع نگاه کنیم تا مطمئن شویم محتوا در راستای مخاطبان ما یا هویت برند ما است.

4.نرخ 17 % محتوا بدون ارزش بصری

اشتباهات رایج تولید محتوا

محتوایی که فقط متن باشد و هیچ عکس یا ویدئو نداشته باشد 17 % باعث آزار مخاطبان می شود،مردم هنوز هم از خواندن لذت می برند، اما برای فروش، عکس یا محتوای ویدئویی از اهمیت بالایی برخوردار است، کاربران وب همیشه بی حوصله اند، پس از این به نفع خودمان استفاده کنیم و با عکس و فیلم آن ها را ترغیب کنیم و از بی حوصلگی نجات دهیم، بی حوصله شدن مخاطبان یکی از اشتباهات رایج تولید محتوا است.

5. 21% نرخ آزار مخاطبان برای هماهنگ نبودن محتوا با دستگاه شان

این روزها 65% از ترافیک وب مختص به گوشی های موبایل می باشد، این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که در تولید محتوا و طراحی سایت و وبلاگ خود این نکته را فراموش نکنیم که مخاطبان گوشی به دست نباید فراموش شوند. (نمی شود فراموش کرد)
تاکید ما به این خاطر است که اندازه صفحه ها در گوشی های مختلف متفاوت است و در تولید محتوا باید تمام کاربران این دستگاه ها را در نظر بگیریم.

6.چالش بزرگ

16% از مشتریان ما با دیدن تبلیغات محصولی که قبلاً از ما خریده اند ناراحت نمی شوند، این مسئله بسیار حساس است، زیرا ما به تبلیغ برای محصول خود نیاز دارم، به این دلیل که تمام مخاطبان هنوز به مشتری تبدیل نشده اند، وقتی در شبکه مجازی تبلیغ محصول خود را انجام می دهیم باید بسیار حساب شده و حرفه ای رفتار کنیم و کنترل شده و حساب شده تبلیغ انجام دهیم.

از جهت استراتژیک باید از منتشر کردن محتوای تبلیغاتی برای مخاطبینی که در حال تبدیل به مشتری هستند بپرهیزیم، این گونه می توانیم مشتری های وفادار و دائمی بازاریابی محتوا داشته باشیم.

7.فقط فروشنده نباشیم

اگر تنها به فروش فکر کنیم، باعث پایین آمدن کیفیت کار خود می شویم و جذابیت خود را برای مخاطب هدف از دست می دهیم، که این مورد یکی از اشتباهات رایج تولید محتوا است، برای تولید محتوای موفق باید متنی آماده کنیم که دارای تبلیغ غیرمستقیم و در راستای رفع نیاز مشتری باشد.

تولید محتوا در راستای جذب مخاطب و فروش تبلیغات، یکسان نیستند.

8. محتوا متنوع

این را همیشه گفتم فضای مجازی پتانسیل خوبی برای رشد کسب و کار ما دارد، به شرطی که از تمام ترفندها و موقعیت های آن استفاده کنیم، زیرا به هیچ عنوان در یک صفحه یک نوع محتوا جواب نمی دهد باید از تمام ظرفیت برای تولید محتوا استفاده کرد.

یعنی از ویدئو، عکس و متن استفاده کنیم و از جهت دیگر تنوع، مثلاً اگر ویدئو محور هستیم، تمام نوع ویدئو ها را ارائه دهیم، نقد و بررسی، پخش زنده، معرفی محصول و مصاحبه، هر چه متنوع تر میزان جذب مخاطبان بیشتر.

9. فقط روی ارتباطات تمرکز نکنیم

همیشه گفتیم که ارتباطات و ایجاد رابطه دو طرفه با مخاطبان یا مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است، اما باید حد تعادل رو نگه داریم، بعضی از کسب و کارها در این مقوله زیاده روی می کنند و جواب عکس می گیرند، خب در این جا مسئله اصلی تفاوت بین مخاطب ها می باشد، ارتباط هر روز با یکی از آن ها جواب صددرصد می دهد، اما با یکی باید هزار و یک بار شاید و بعضی هم ماهی یک بار ارتباطی برقرار کرد.

بهترین راه برای رسیدن به این امر که چه نوع ارتباطی را با مخاطبان برقرار کنیم، سوال مستقیم از آن ها است یا به صورت پرسشنامه یا نظرسنجی تا آمار تقریبی به دستمان بیاید.

10. اقدام به عمل بیش از حد

دکمه call to action

ما باید به خوبی نسبت به فواصل استفاده از فراخوان اقدام به عمل آگاه باشیم. این کار یکی از بهترین استراتژی های تولید محتوا محسوب می شود، اما نباید در هر پست وبلاگی از آن استفاده کرد، زیرا هر زیاده روی نتیجه عکس می دهد، این مورد یکی از اشتباهات رایج تولید محتوا می باشد.

سئو  در تولید محتوا

تکنیک های سئویی یکی از مهم ترین ابزارهای تولید محتوا است که باعث بالا رفتن رتبه سرچ ما می شود، اما باید بدانیم تا چه حدی از آن استفاده کنیم، اگر در تمام تکنیک های سئو در یک مقاله یا نوشتار استفاده شود آن متن دیگر قدرت انتقال ارزش و ارتباط با مخاطب را از دست می دهد، پس اعتدال را رعایت کنیم، کیفیت بهتر از کمیت است.

به عنوان سخن پایانی باید بگویم حتماً از تمام ظرفیت صفحه خود و از تمام پلتفرم های شبکه های مجازی برای اشتراک گذاری محتوای خود استفاده کنیم و با برندهای دیگر همکاری کنیم و شانس خود را برای دیده شدن، افزایش دهیم، این نکته را فراموش نکنیم هم از سایت هم شبکه های اجتماعی برای منتشر کردن تولید محتوای خود استفاده کنیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا