تولید محتوا

چند ایده و تکنیک برای تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی این روزها یکی از پرطرفدارترین شبکه های دیجیتال است، تولید عکس، ویدئو، متن و فایل صوتی را تولید محتوا می گویند و این کار برای بالا رفتن کیفیت صفحه اینستاگرام یا بیزینس ما بسیار پر اهمیت است، استفاده از عکس و فیلم در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ این روزها به تولید محتوی معروف شده است، این روزها اینستاگرام عضو جدایی ناپذیر زندگی ما شده است و از 1 میلیارد عضو اینستاگرام حدود 50 میلیون آن از کشور ایران هستند، به گونه ای که اکثر افرادی که می شناسیم در آن عضو هستند، خب در این صورت افراد دوست دارند در این شبکه اجتماعی درخشش بیشتری داشته باشند و بهتر دیده شوند و همه با لایک های خود آن ها را بپسندند. 

1.هشتگ گذاری، تکنیک اول محتوا در اینستاگرام

اولین و مهم ترین قدمی که می توانیم بگوییم یکی از مهم ترین آن ها است، اهمیت هشتگ ها در هر شبکه اجتماعی می باشد به خصوص در اینستاگرام این عمل غوغا می کند و اگر هشتگ های مناسبی را انتخاب کنیم و اصول به کارگیری آن را بدانیم سیل مخاطبان به سمت ما سرازیر می شوند.

در سال 2020 الگوریتم هشتگ گذاری به این صورت است که تا 25 هشتگ مجاز است و می توان از آن در پست ها استفاده کرد، پیشنهاد ما به شما 5 تا 10 هشتگ در کپشن و مابقی هشتگ ها در کامنت اول است، این کار هم شکل بهتری دارد و هم درصد دیده شدن ما را بالاتر می برد، هشتگ تقریباً 5/12% نرخ بازدید پست را بالا می برد.

چطور هشتگ های مناسب انتخاب کنیم تا تولید محتوا در اینستاگرام برای ما آسان تر شود ؟

یکی از روش های ساده برای انتخاب هشتگ های مناسب این است که به صفحه ی اینفلوئنسر های حیطه ی تخصصی خودمان برویم و بررسی کنیم که چه تعداد هشتگ و چه هشتگ هایی استفاده می کنند، تا از آن ها ایده بگیریم، آزمون و خطا نیز جواب می دهد، به گونه ای که بعد از مدتی استفاده از هشتگ های مناسب دستمان می آید و می دانیم کدام هشتگ ها و چه نوعی جواب بهتری می دهد.

از نکات مهم این است که حتماً باید برای برند خود هشتگ طراحی کنیم، این کار سرچ ما را بین هشتگ ها راحت تر می کند و تولید محتوا در اینستاگرام را برای ما هدفمند می نماید.

2.سایز عکس های پست اینستاگرام

مربعی (1: 1) ” 1080 در 1080

عمودی (5: 4) ” 1080 در 2350

افقی (6: 91/1) 1080 در 566

در نظر داشته باشیم اگر این قواعد را رعایت نکنیم، اینستاگرام خود عکس های ما را کراپ می کند و یک عکس نصفه و نیمه برای ما می ماند.

بدانیم بهترین عکس برای بازاریابی در اینستاگرام همان 1: 1 است، شرکت آدیداس از تصاویر 1: 1 برای محصولات خود استفاده می کند.

ابعاد استوری در اینستاگرام در تولید محتوا اینستاگرام بسیار موثر است، استوری اینستاگرام تمام صفحه است
(اندازه 1920 در 1080 (16: 9) عمودی)

برای جذابیت بیشتر استوری این را در نظر داشته باشیم که تمام عکس و فیلم ها در آن باید به همین سایز باشند، یعنی ویدئوها را هم باید به صورت عمودی فیلمبرداری کنیم. همان طور که گفتیم هم جذاب تر است و هم حرفه ای تر دیده می شویم، بدانیم که استوری اینستاگرام فضایی خودمانی تر از پست است و مخاطبان به واسطه آن بسیار راحت تر ارتباط برقرار می کنند.

ابعاد کار IGTV

برای نمایش و منتشر کردن ویدئو در IGTV باید کاوری انتخاب کنیم که متناسب باشد، زیرا IGTV در هر کدام در بخش های اینستاگرام اندازه خاص خودش را دارد، IGTV در اَپ آی جی تی وی  1080 ×1080 پیکسل

برای کاور در اپ IGTV بهتر است عکسی که برای کاور انتخاب می کنیم، قسمت های مهم عکس در قسمت های میانه به بالای تصویر باشد، زیرا IGTV برای نمایش کادر باکس قسمتی از کاور در قسمت پایینی را پوشش می دهد و عکس اصلی به صورت کامل دیده نمی شود.

کاور IGTV در اینستاگرام نسخه وب:

IGTV عمودی  16: 9           5: 4
IGTV افقی   9: 16      4: 5
کاور IGTV    55/1: 1

اندازه تصویر پروفایل اینستاگرام

تصویر پروفایل در کنار نام کاربری ما نمایش داده می شود.

اندازه تهیه     110 × 110 پیکسل
حداکثر سایز   180 × 180 پیکسل

3.تکنیک سوم انتخاب CTA

call to action

سومین قدمی که می توانیم برای جذب مخاطب انجام دهیم، CTA برای پست های خود است، در واقع دعوت مخاطبان برای انجام کار Call to Action است، همان طور که CTA را برای سایت مهم است، در پست ها و یا استوری های اینستاگرام نیز بسیار با اهمیت است، CTA یعنی از مخاطب بخواهیم که یک عملی را انجام دهد، به عنوان مثال عکس نوشته یا یک لینک در استوری یا تقاضا از طریق کپشن نویسی، مثلاً بخواهیم لایک کنند، کامنت بگذارند یا سیو کنند، این ها بسیار مهم است، زیرا براساس آمار اگر از مخاطب خواسته ای نداشته باشیم او هم سایت یا صفحه ی ما را بدون هیچ اقدامی ترک می کند، بنابراین قسمت CTA را فراموش نکنیم.

4.کپشن نویسی در اینستا گرام

برای محتوای اینستاگرام، کیفیت کپشن نویسی در پست اینستاگرام بسیار پر اهمیت است، پس ایموجی ها را فراموش نکنیم و در کپشن از ایموجی ها به اندازه کافی و در راستای هدف های خود استفاده کنیم، باز هم تأکید می شود که لطفاً زیاده روی نشود، طراحی سوال در کپشن نیز می تواند بسیار مؤثر باشد و مخاطب را ترغیب به انجام عمل کند.

کپشنی در مورد ویژگی های برند یا محصول خود بنویسیم، چند خط آموزش به وسیله کپشن که به مخاطب ارزش اضافه کند و در نهایت می توانیم در لابه لای محتوای خود کمی شوخی را چاشنی کنیم، البته اگر این سبک نوشتار را بلد هستیم و باعث آزار نمی شود.

5. برگزاری مسابقات هیجان انگیز

از برگزاری مسابقات هیجان انگیز غافل نشویم و برای آن جایزه تعیین کنیم، همه ی انسان ها جایزه گرفتن را دوست دارند، این روش یک از بهترین نوع تولید محتوا در اینستاگرام است، به مخاطبان خود کاملاً واضح توضیح دهیم که از مسابقه چه هدفی داریم تا آن ها را به سمت هدف خود از مسابقه سوق دهیم و آن ها دقیقاً همان کاری را که ما می خواهیم انجام دهند.

انواع مسابقه که این روزها در تولید محتوا اینستاگرام  به ما کمک می کند

 

1.هشتگ خود را زیر عکس هایی که با محصول ما گرفته اند، بنویسند، مثلاً لباس از ما خریده اند آن را بپوشند عکس بگیرند و زیر پست خود هشتک ما را قرار دهند # رسانه مشاوره – ستایش- روحانی

2.از مخاطبان بخواهیم پنج تا از دوستان خود را زیر پست مربوط به مسابقه تک کنند تا برحسب قرعه کشی برنده شوند.

3- مسابقه بعدی می تواند این باشد مثلاً لایک ½ جایزه دارد یا لایک 679 اسکرین لایک خود را بفرستد و جایزه بگیرد و ایده های بسیار دیگر که می توانیم آن را برای خود طراحی کنیم.

6. انتخاب زمان مناسب برای پست

زمان ارسال پست را در نظر بگیریم که بهترین تایم آن کی است، البته بهترین آماری که وجود دارد حدود ساعت 8 تا 9 شب است که بیشتر برای آپلود ویدئو مناسب تشخیص داده شده است.

بهترین روش برای تشخیص این مسئله و زمان پست محتواها در پروفایل های بیزنسی دکمه insights است. در پروفایل این دکمه را لمس کرده و وارد می شویم،که دارای سه بخش است، یکی از بخش ها Audience است آن را باز می کنیم که اطلاعاتی درست در مورد followers ها به ما می دهد و ساعت و روزهایی که آن ها بیشترین فعالیت را دارند بازگو می کند، ما می توانیم در زمان هایی که ترافیک بالاتر است پست های خود را منتشر کنیم، اما یک قانون قدیمی بین مدیران فضای اجتماعی اینستاگرام وجود دارد که می گویند اگر دنبال مشتری هستید از صبح تا ظهر پست منتشر کنید و اگر دنبال جذب فالور هستید شب ها پست خود را آپلود کنید این قانون را فراموش نکنید.

7.ایجاد استوری در اینستاگرام

از استوری غافل نشویم، بهترین قسمت اینستاگرام همین استوری است، swip up آن معجزه می کند و می تواند کلی مخاطب به وبلاگ ما و سایت ما روانه کند، بر اساس آمار استوری بسیار برای مخاطبان جذاب است و اگر در این قسمت قلب مخاطب را بدست آوریم برد با ما است و می توانیم در استوری خودمانی تر و صمیمی تر باشیم، می توان گفت محتوای استوری یکی از گران بها ترین محتوا ها در اینستاگرام است.

از پشت صحنه مکان کاری یا زندگی شخصی خود عکس و فیلم های کوتاه تهیه کرده و به اشتراک بگذاریم، استوری اینستاگرام گزینه های زیادی دارد و در هر بروزرسانی به این گزینه ها اضافه می شود، پس بهتر است در استوری های متعدد و روزانه از یکی از ترفندهای آن استفاده کنیم، از انتشار یک نکته آموزشی گرفته تا طرح یک سوال یا نظرسنجی، با توجه به هدف خود استوری را طراحی کنیم.

8. استوری و پست های ویدئویی

استوری ها و پست های ویدئویی را فراموش نکنیم، البته براساس آمارها با وجود جذاب بودن ویدئو همچنان عکس گویی رکورد دار است و مخاطبان را بیشتر جذب می کند، اما مخاطبان به تازگی به ویدئوها عکس العملی بیشتر نشان داده اند و درصدهای آماری را به سمت خود می برند و این نشان دهنده اهمیت استفاده از تمام ابزار های موجود برای تولید محتوا در اینستاگرام است. روز به روز این علاقه مخاطبان به ویدئو بیشتر می شود.

9. استفاده از قالب خاص

از یک قالب یا فیلتر خاص برای عکس های خود استفاده کنیم، براساس تحقیقات آماری استفاده از فیلتر مناسب بیش از 20% شانس دیده شدن پست های ما را افزایش می دهد و تا 45% احتمال کامنت گذاری را بیشتر می کند این را در نظر بگیریم که هر از چند گاهی رنگ تم عکس ها را عوض کنیم ولی اصل طراحی را زیاد تغییر ندهیم.

10. استفاده از عکس های پازلی

عکس پازلی در محتوا اینستاگرام

عکس های پازلی برای مخاطبان جذاب است در نظر داشته باشیم همه عکس ها را یک زمان منتشر نکنیم، فراموش نکنیم که عکس های پازل شده هر تکه اش دارای محتوا باشند تا حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

می توانیم از برنامه های Banner, square fit, Grid post برای پازلی کردن و تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنیم.

11. استفاده از لینک صفحه

اگر در شبکه های اجتماعی دیگر عضو هستیم، حتماً لینک صفحه ی اینستاگرام خود را در آن شبکه هایی که عضو هستیم منتشر کنیم و مخاطبان آن شبکه ها را به اینستاگرام خود دعوت کنیم، همچنین این قضیه می تواند معکوس باشد در استوری یا بیو اینستاگرام خود از لینک های شبکه های دیگر خود برای دعوت مخاطبان اینستاگرام خود به آن شبکه استفاده کنیم.

12.دنبال کردن افراد مشابه خود

افرادی که کسب و کارشان مشابه کسب و کار ما است یا یک هدف را دنبال می کنیم و حوزه تخصصی مشابه ی داریم را پیدا کرده و دنبال کنیم و حتی می توانیم از پیج های مشابه پیج خود که مخاطبان بیشتری دارد، الگوبرداری کنیم و یا حتی پست های آن ها را با کسب اجازه از آن ها منتشر کنیم و آن ها را تگ کنیم، یا اگر لزومی نمی بینیم، می توانیم تگ هم نکنیم، فقط اجازه گرفتن برای انتشار محتوای دیگران را فراموش نکنیم.

خیلی راحت می توانیم ارتباط برقرار کنیم و از آن ها اجازه این کار را بگیریم و به آسانی تولید محتوا در اینستاگرام را داشته باشیم.

13.استفاده از اینفلوئنسرها 

از اینفلوئنسرها برای همکاری استفاده کنیم، این کار فرصت شغلی زیاد تر و مخاطبان بیشتری را سمت ما هدایت می کند، اگر بودجه ما محدود است می توانیم از اینفلوئنسرهایی با فالور کمتر به عبارتی میکرواینفلوئنسرها برای تولید محتوا در اینستاگرام و تبلیغات و جذب فالور اینستاگرام استفاده کنیم.

14. استفاده از قانون یک سوم

قانون یک سوم یک قانون قدیمی در عکاسی است که یادگیری آن بسیار آسان است، برای انجام این کار ابتدا باید عکس را به 9 قسمت تقسیم کنیم و جالب ترین ویژگی عکس ما باید در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار گیرد، این عکس برای مخاطب جذابیت بصری ایجاد کرده و او را جذب می کند و مکث بیشتری روی آن دارد، در واقع این عکس او را ترغیب به اقدام می کند.

15.استفاده از تمام ظرفیت اینستاگرام

از تمام ظرفیت اینستاگرام برای تهیه محتوی استفاده کنیم، خوبی اینستاگرام این است که از متن تا گیف همه را پوشش می دهد، ما باید به عنوان یک مدیر حرفه ای تولید محتوا بتوانیم از همه این گزینه ها برای تولید محتوای اثرگذار روی مخاطب استفاده کنیم.

از یک عکس اسلایدی گرفته تا موشن گرافیک و طراحی یک شخصیت انیمیشنی برای کسب وکار خودمان و از تمام ظرفیت اینستاگرام برای تولید محتوا در آن استفاده کنیم، فراموش نکنیم که هر روزه به تعداد کاربران اینستاگرام اضافه می شود و برای جذب مخاطبان بیشتر و فروش بالاتر و جا نماندن از چرخه رقابت از تمام تکنیک ها گفته شده استفاده کنیم و یک فضای دل انگیز و خاطره ساز که به مخاطبان با محتوای خود ارزش هدیه می دهد را برای آن ها فراهم کنیم، با رعایت تکنیک هایی که گفتیم می توانیم به تولید محتوهای هدفمند در اینستاگرام بپردازیم و به یک برند خوب تبدیل شویم.

یک نکته مهم در تولید محتوا اینستاگرام

بعد از انتشار پست اینستاگرام به هیچ عنوان تا 24 ساعت آن را ادیت نکنیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم که در یک ساعت اول بیشترین لایک را بگیرد تا سئو آن بالاتر رفته و با تولید محتوای هدفمند در اینستاگرام در اکسپلور جای بگیرد.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا