کارگاه فروش

تصویر سازی ذهنی برای فروش چیست؟

قبل از اینکه به سوال نقش تصویر سازی ذهنی برای فروش چیست، بپردازیم، ابتدا موارد زیر را بررسی می کنیم.

آیا می دانید تصویر سازی ذهنی چیست؟!
آیا می دانید تصویر سازی ذهنی چه تاثیری روی فروش دارد؟!
فروشندگان با تصویر سازی ذهنی چگونه عملکردی خواهند داشت؟!

برای این که بتوانیم فروش خوب و اصولی داشته باشیم؛ نیاز است که روی خودمان و تفکرات مان خیلی خوب کار کنیم و خود را برای فضای فروش آماده کنیم. بهترین کار برای آمادگی فروش این است که تصویر سازی ذهنی برای فروش داشته باشیم. در تصویر سازی ذهنی ما خودمان را برای فروش بیشتر مهیا می کنیم. 

برای این کار نیاز است که تجسم کنیم وقتی مشتری به دفتر یا مجموعه ما وارد شد؛ چگونه با ارتباط بهتر و موثر تر با فرد روبرو شویم و کار فروش را انجام دهیم.

چون ما برای رسیدن به اهداف مان نیاز به دو نوع تلاش داریم:

۱. تلاش جسمی 
۲. تلاش ذهنی

تلاش جسمی و رابطه آن با تصویر سازی ذهنی برای فروش

در تلاش جسمی ما به سوی هدف مان قدم بر می داریم و تلاش می کنیم و با فعالیت جسمی و بدنی سعی می کنیم کارهای مان را به خوبی انجام دهیم.


تلاش ذهنی و رابطه آن با تصویر سازی ذهنی برای فروش

اما در تلاش ذهنی که همین تصویر سازی ذهنی است؛ هدف را مثل آهن ربا به سمت خود می کشانیم و همین امر باعث می شود که ما زودتر به نتیجه ی دلخواه مان برسیم. چون این باور مثبت را که من فروشنده توانایی هستم؛ به خود منتقل می کنیم. وقتی خود را قدرتمند می بینیم؛ انرژی و توان خود را چند برابر می کنیم و همین کار موجب رشد ما می شود. چون هم ذهن خود را آماده کرده ایم و هم تلاش جسمی می کنیم تا محصول و خدمات بهتری ارائه کنیم.

تصویرسازی ذهنی برای فروش

افراد موفق زیادی بوده اند که از این روش استفاده کرده اند؛ مثل ناپلئون بناپارات. او در خاطراتش بیان کرده : وقتی کودک بودم؛ خیلی دوست داشتم فرماندخ یک ارتش بزرگ بشوم. هر روز گوشه ای می نشستم و چشم های خود را می بستم و خودم را می دیدم که دارم یک ارتش یزرگ را هدایت می کنم و یا میکل آنژ یا بتهوون یا انیشتین و خیلی از افراد موفق از این روش استفاده  کرده اند و جواب نیکو گرفته اند.

نکاتی که در تصویر سازی ذهنی باید به آن توجه کنیم

ترجیحا بهتر است تصویر سازی آخر شب ؛ یا اول صبح انجام شود. اما می تواند هر موقع از شبانه روز نیز انجام شود. به این صورت که : در یک محیط ساکت یا همراه با یک موزیک آرام؛ قرار بگیرید. چشمان  خود را ببندید و خود را در حالی تصور کنید که آرامش کامل و خیالی آسوده شروع به کار می کنید. و خود را با تمام جزئیات تجسم کنید. حتی رنگ لباس و کفش تان را نیز در ذهن خود تجسم کنید. حتی گرمی و سردی هوا را نیز تصور کنید. تصور کنید که فروشنده ای هستید که مشغول صحبت با مشتری است. مشتری ؛ همکاران و سایر افراد حاضر در آن محل را با تمام جزئیات ظاهری تجسم کنید.
به عنوان یک فروشنده خودتان را ببینید که چطور با صلابت و محکمی با مشتری خودتان صحبت می کنید! چقدر درست و زیبا از کلمات استفاده می کنید! چقدر خوب موقع صحبت با مشتری به علامت تایید حرف هایش ؛ سر تکان می دهید! چقدر با اشتیاق و علاقه از محصول خود تعریف می کنید! چقدر استادانه مشتری را با صحبت های خود متقاعد می کنید و به خرید ترغیب می کنید!
 

لبخند

واژه ی لبخند؛ پر از شادی و نشاط است . البته این واژه در عمل تنها می تواند یک کلیشه باشد! هم چنین می تواند دروازه ی ورود به قلب ها هم باشد. لبخند حرکت و نمادی بین المللی است. ما هر جای دنیا که باشیم ؛ اگر لبخند به لب داشته باشیم می توانیم حس خوبی را به دیگران منتقل کنیم.

این موضوع به قدری مهم است که برخی شرکت ها به پرسنل خود طرز لبخند زدن را آموزش می دهند. در شرکت های بین المللی هوایی ؛ روزی ۱۵ دقیقه برای تمرین لبخند زدن وقت می گذارند.  همچنین در برخی مراکز در جاهایی که در معرض دید مراجعه کنندگان یا مشتریان است؛ المان هایی برای لبخند زدن قرار می دهند. در برخی از شرکت ها به این موضوع به حدی دقت دارند که یکی از ملاک های آن ها برای استخدام فروشنده مدل لبخندی است که می زند. وقتی از کسانی که خارج از کشور زندگی می کنند؛ درباره ی آداب رفتاری مردمان آن کشورها سوال می شود؛ می گویند آن ها تا هم را می بینند لبخند می زنند! در حال حاضر در دنیا روی این مساله کار می کنند و تمام این نمونه ها نشان می دهد که لبخند در روابط انسانی دارای چه  اهمیت بالایی است.

تصویر سازی ذهنی برای فروش چگونه به کمک فروشنده می آید؟!

یعنی فروشنده در ذهن خود همیشه به کارش خوش بین است و خود را جامع و کامل ارزیابی  می کند. در واقع تصویر سازی ذهنی کمک می کند احساس موفقیت در ما به وجود آید. البته تصویر سازی ذهنی مثبت در هر کار و زمینه ای می تواند به ما کمک کند و باعث افزایش موفقیت مان شود. پس بهتر است در زندگی خود از آن به خوبی استفاده کنیم. 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Great post. I used to be checking continuously this weblog and I’m impressed! Extremely helpful info specially the last part 🙂 I handle such information much. I was looking for this particular information for a very lengthy time. Thank you and best of luck.

  2. I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100 sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Appreciate it

  3. Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!

  4. We absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be what precisely I’m looking for. Do you offer guest writers to write content for you personally? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write concerning here. Again, awesome web log!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا