توانمندسازی بانوان

جذابیت زنان در چیست؟چند ویژگی زنان جذاب

جذابیت یعنی ویژگی ها و خصوصیاتی که در قیافه، رفتار و گفتار شخص وجود دارد و موجب می شود دیگران  جذب او شوند و تحت تاثیر او قرار گیرند. معیارهای جذابیت در زنان و مردان متفاوت است. با توجه به این که آقایان بصری هستند، در ابتدا فقط جذب ظاهر خانم ها می شوند، زیبایی چهره، اندام و لباسی که شخص پوشیده در نگاه اول برای آن ها دارای اهمیت زیادی است.

اما این مسئله نباید باعث شود که ما خانم ها مدام نگران ظاهر و جذابیت خود باشیم و همه ی انرژی خود را صرف جذاب بودن نماییم. همین که خودمان از ظاهر خود لذت ببریم و از نظر خودمان زیبا جلوه کنیم، بسیار عالی است و مسلما در کنار زیبایی چهره،‌ نوع رفتار و منش یک خانم نیز در جذب دیگران اهمیت دارد. این که چه ویژگی هایی موجب جذابیت یک زن است، بسیار سلیقه ای خواهد بود. اما به طور کلی ما برخی از این خصوصیات را در این مقاله بررسی می کنیم.

سلامتی و اندام متناسب در جذابیت زنان

سلامتی از گزینه هایی است که منجر به جذابیت زنان می شود. زنانی که ورزش می کنند و به سلامت خود اهمیت می دهند بیشتر از خانم هایی که به خود اهمیتی نمی دهند و مراقب سلامتی خود نیستند، جذاب خواهند بود. زن سالم چهره باطراوت و شادی دارد و سرشار از انرژی های مثبت است. همچنین داشتن اندام متناسب برای خانم ها که نه خیلی لاغر باشند و نه چاق، به نوعی نشان دهنده ی سلامتی آنان است و جذاب خواهد بود. در نهایت این که با هر اندام و چهره و بدنی که داریم، برای سلامتی خود اهمیت قائل باشیم، خودمان را دوست داشته باشیم و به خود احترام بگذاریم باعث می شود بیشترین جذابیت را برای دیگران داشته باشیم.

پاکیزه و تمیز بودن

ارتباط جذابیت و تمیزی زنان

رعایت بهداشت برای هر انسانی دارای اهمیت است. همه ی ما انسان هایی را که به نظافت خود اهمیت می دهند و همیشه بوی خوبی از آن ها به مشام می رسد دوست داریم. اگر می خواهیم یک زن جذاب باشیم رعایت این اصل به ما کمک زیادی می کند.

تاثیر سادگی و آرایش ملایم در جذابیت زنان

هر چقدر چهره یک زن از زیبایی طبیعی و سادگی برخوردار باشد جذاب تر خواهد بود. خیلی از خانم ها برای این که زیباتر و جذاب تر باشند دست به عمل های سنگین و ترزیق چربی و … می زنند، در صورتی که همیشه زیبایی طبیعی برای آقایان جذاب تر است. این که از آرایش های غلیظ و سنگین استفاده کنیم در موقعیت و جایگاه خودش خوب است، اما داشتن یک آرایش سبک و ملایم در هر موقعیتی به مرتب و زیباتر شدن چهره ی ما کمک کرده و احساس خوبی به ما نیز می دهد.

تاثیر لبخند در جذابیت زنان

وقتی که یک بانو وارد جمعی می شود، بعد از چهره ی او چیزی که بیشتر جلب توجه می کند، لبخند او و انرژی او است. این که او با خوش رویی رفتار می کند باعث می شود زیباییش دو چندان شود. لبخند زدن می تواند نشان دهنده ی اعتماد بنفس ما هم باشد.

ترسی از این که خودشان باشند، ندارند

زن هایی که خودشان هستند و از این که خودشان باشند ترسی ندارند برای دیگران جذاب تر هستند تا کسانی که در تمام رفتار و گفتارشان نوعی تظاهر وجود دارد. در واقع این افراد مدام در حال نقش بازی کردن هستند. این مسئله باعث می شود دیگران آن ها را باور نداشته باشند و در نتیجه چندان تمایلی هم به بودن کنار آن ها احساس نکنند. زنانی که نگرش های خاص خود را دارند و مطابق با طرز فکر و عقیده خود لباس می پوشند و رفتار می کنند و در این امور تحت تاثیر دیگران نیستند، قابل احترام تر و جذاب تر هستند.

اثر خوب صحبت کردن در جذابیت زنان

فن بیان و جذابیت

یکی از مهمترین مواردی که به خانم ها کمک می کند در جمعی جلب توجه کنند و جذاب به نظر برسند، خوب حرف زدن است.خوب صحبت کردن هم شامل خوب حرف زدن و هم حرف های خوب زدن است. کلمات ما بسیار مهم هستند و جدا از لحن صحبت کردن، زبان بدن ما هم دارای اهمیت است.

حال خوب خود را مهمتر از هر چیز می دانند

مهم نیست چقدر زیبا و جذاب باشیم این که حال مان خوب باشد مهم است. حال خوب خودمان را با هیچ چیزی عوض نکنیم. در واقع حال بیرونی ما تابع حال درونی ماست. هر چقدر حال روحی و روانی ما خوب باشد و آرامش بیشتری داشته باشیم، این حال خوب را بیشتر به دیگران منتقل کرده و دیگران را جذب خود می کنیم.

تاثیر عزت نفس و اعتماد به نفس در جذابیت زنان

یک ویژگی مهم که به زنان جذابیت زیادی می دهد، داشتن عزت نفس است که به دنبال خود اعتماد به نفس را هم می آورد. عزت نفس، احساس خوب و مثبتی است که نسبت به خود داریم. ارزشمند دانستن خودمان و احترامی که به خودمان می دهیم، از عزت نفسمان می آید. اعتماد به نفس یعنی اطمینان به توانایی های خودمان در انجام کارها. مسلما عزت نفس و اعتماد به نفس، آیینه ای هستند که ما را به دیگران نشان می دهند. هر چقدر ما احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم، این حس را به دیگران نیز منتقل کرده و آن ها هم نسبت به ما حس خوبی پیدا کرده و جذب ما می شوند.

زنانی که عاشق خودشان هستند

یک زن موفق حتی اگر در طول زندگی خود اتفاقات مختلفی را تجربه کند، نباید خودش را به خستگی و ناآرامی بکشاند. هیچ گاه نباید برای موفقیت و خوشحالی دیگران خودمان را اذیت کنیم. انجام این کار عاقبت خوشی برای ما نخواهد داشت. باید به گونه ای زندگی کنیم که در طول روز احساس آرامش و راحتی داشته باشیم. با انجام این کار در محیط خارج از خانه بهتر با دیگران ارتباط برقرار خواهیم کرد. همیشه باید فردی شاد باشیم تا شادی را به زندگی اطرافیان خود انتقال دهیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا