شادی

رابطه شادی و موفقیت چیست؟

هدف اصلی تمامی فعالیت های روزمره ما ایجاد تأثیرات مثبت در زندگی ما است که به کمک وجود عنصر شادی این امر امکان پذیر خواهد بود. شادی به عنوان موثر ترین عنصر از جهت تاثیر گذاری بر زندگی انسان شناخته شده است به عنوان مهم ترین هدف تمامی فعالیت های روزمره لقب گرفته است.فعالیت های روزمره در کسب و کار و کشف روابط جدید در حوزه کاری و اجتماعی و تقویت توانایی های فردی موثر است و باید به خوشبختی و رضایت ما در زندگی منجر شود. شادی می تواند تمام ابعاد زندگی ما را در بر گیرد و آن ها را به سمت موفقیت سوق دهد. انسان به کمک شادی می تواند توانایی های خود را افزایش دهد. اگر بتوانیم رابطه شادی و موفقیت را به خوبی درک کنیم، معنای واقعی آن را بفهمیم و راه های رسیدن به آن را بیاموزیم کم کم راه های رسیدن به موفقیت را بر روی خود و خانواده مان باز می کنیم.

موفقیت مانند شادی مسری است، پس بهتر است برای موفقیت دیگران تلاش کنیم تا با موفقیت دیگران موفقیت ما حاصل شود. تمام تلاش خود را کنیم تا اطرافیان ما انسان های موفقی باشند. با انجام این کار به هدف خود خواهیم رسید و در مسیری که گام بر می داریم به موفقیت می رسیم.

یک ضرب المثل مهم است که می گوید اگر خیر خواه دیگران باشید و خیر آن ها را بخواهید خودتان در زندگی موفق خواهید شد و زندگی به کامتان شیرین می شود. پس بهتر است در مسیر شادی خود و دیگران تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم، زیرا شادی و موفقیت با یک دیگر رابطه هم جهت دارند و با افزایش هریک دیگری هم افزایش پیدا می کند.

شادی در واقع یک حالت روحی است که به ما این اجازه را می دهد تا از زندگی خود راضی باشیم و قدر هر لحظه از زندگی را بدانیم، انسان ها این قدرت را دارند تا در هر شرایط زندگی احساس شادی و خوشبختی کنند، اما احساس شادی زمانی به وجود می آید که در هر لحظه انرژی مثبت را وارد زندگی خود کنیم.

شادی چیست و چرا باید شاد باشیم ؟ + نقش شادی در تجربه زندگی موفق چیست؟

 رابطه بین شادی و موفقیت چیست؟

 عده زیادی از ما این گونه فکر می ‌کنیم که برای به دست آوردن شادی ابتدا باید سخت تلاش کنیم تا به موفقیت و ثروت برسیم.  در این صورت تازه به شادی می رسیم و تنها با ثروتمند بودن انسان بی نیاز است.

اکثر انسان ها رابطه بین شادی و موفقیت را برعکس متوجه می‌شوند چرخه سخت ‌کوشی، موفقیت و شادی  یک چرخه معیوب است که هیچگاه با آن به موفقیت نمی رسیم.

برای این که بتوانیم موفق شویم ابتدا باید شاد باشیم. انسانی پر از انرژی باشیم و سخت‌ کوشی را در زندگی فراموش نکنیم تا انرژی لازم برای حرکت در مسیر موفقیت را داشته باشیم. یک حقیقت بزرگ وجود دارد که بسیاری از انسان ها از آن مطلع نخواهند بود آن هم این است که موفقیت برای ما خوشبختی نخواهد آورد بلکه این خوشبختی است که باعث موفقیت ما می شود.

در این زمان است که شانس برای موفقیت در ما به وجود می آید. برای به دست آوردن موفقیت ابتدا به شادی نیاز داریم و باید سخت تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. در واقع شادی لازمه رسیدن به موفقیت است و شاد بودن کلید موفق بودن است.

 شاد بودن یک هدف نهایی است. مهم ترین هدفی که همه ما از زندگی می خواهیم شاد بودن است. در واقع رسیدن به یک حال خوب در زندگی، هدف همه انسان ‌ها است. عده ای از انسان ها با وجود موفقیت احساس شادی نمی کنند. احساس رضایتمندی زمانی در زندگی حقیقی به دست می‌آید که به آن چه که از زندگی می خواستیم برسیم. برای به دست آوردن شناخت درست از چیزهایی که به دنبال آن هستیم و می خواهیم آن ها را در زندگی به دست آوریم ابتدا باید خودمان را خوب بشناسیم و درک درستی از خود داشته باشم، به کمک شادی می توانیم قدر تمام لحظاتی که زندگی می کنیم را بدانیم و با افتخار و تکریم ارزش و اهداف را در خود افزایش دهیم. شادی بیان کننده نعمت هایی است که خداوند به ما داده، زیرا در طول زندگی همه انسان ها شادی وجود دارد. هر شخصی حداقل در طول روز یک بار می توانند شاد باشد به شرط این که خودش آن را به وجود آورد. انسان های شاد در زندگی خود دارای آرامشی وصف نشدنی هستند. زمانی که تمرکز حواس و آرامش ذهن برقرار باشد انسان ها راحت تر می توانند برای اهداف و موفقیت های آینده خود تصمیم بگیرند و در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ، عاقلانه تر عمل کنند و بهتر رابطه میان شادی و موفقیت را درک کنند.

دانشمندان و محققان دریافتند انسان ها باید شاد و خوشحال باشند و از شرایط زندگی خود لذت ببرند و پر انرژی در مسیر موفقیت ها حرکت کنند تا بتوانند در زندگی پیشرفت های چشم گیری داشته باشند. انسان های شاد تر شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارند.

انسان های شاد دارای توانایی بالایی هستند و از حداکثر تمرکز برخوردار خواهند بود. این افراد در هنگام بیماری روحیه بسیار بالایی دارند و زود تر از بیماران دیگر به بهبودی می رسند، زیرا زمانی که ما شاد هستیم چیزهای در بدن ما تولید می شود که باعث افزایش تمرکز و انرژی ما می شود و می تواند اضطراب و استرس ما را کاهش دهد.

 شادی کلید موفقیت است

راز رسیدن به موفقیت شادی است

لازمه رسیدن به موفقیت شادی است،بیان جمله شادی کلید موفقیت در زندگی است به خوبی می تواند بیان کننده رابطه شادی و موفقیت باشد. زمانی که شاد هستیم شادی همانند بنزین یک ماشین عمل می‌کند پس زمانی که در وجود خود شادی نداریم نمی‌توانیم در مسیر موفقیت حرکت کنیم به عنوان مثال، زمانی که بنزین یک ماشین کامل باشد یک مسیر طولانی را به راحتی و با سرعت بالایی طی می کند همه انسان ها مانند یک ماشین می مانند و اگر شادی در آن ها در سطح بالایی قرار داشته باشد رسیدن به هدف و موفقیت را می توانند با سرعت بالاتری طی کنند و سریع تر از زمان ممکن به مقصد می رسند. اگر انسانی شاد و پر انرژی نباشیم قطعا از سوخت و انرژی لازم برای حرکت در مسیر اهداف موفق بهره مند نخواهیم شد، حتی نمی توانیم کارهای روزمره خود را انجام دهیم چه برسد کارهایی که به عنوان موفقیت و برای رسیدن به هدف باید انجام دهیم. همه ما باید انسان های شاد و خوشحال باشیم تا بتوانیم از شرایط مختلف زندگی لذت ببریم و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم، زیرا انسان شاد شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

بیشتر انسان های موفق از فقر شروع کردن و بدون داشتن چیز خاص در زندگی خود برای رسیدن به سعادت تلاش کردند، آن ها تنها با داشتن شادی به موفقیت رسیدند، زیرا برای رسیدن به هدف خود یک ماموریت را پذیرفتند آن هم با وجود قرار داشتن در شرایط ضعیف و بد مالی می توانند انسان‌ هایی شادمانی باشند. زمانی که شاد هستیم، توانایی‌ های ما در حداکثر مقدار ممکن قرار دارد و تمرکز حواس ما بیشتر است. انسان های شاد از سلامتی بیشتری برخوردار هستند و در زمان دچار شدن به بیماری های مختلف سریع تر نسبت به دیگران خوب می شوند و از بستر بیماری خارج می شوند. آن ها از تمرکز بالایی برخوردار هستند و نسبت به دیگران دارای طول عمر بیشتری هستند.

موفقیت لازمه شادی است یا شادی لازمه موفقیت؟

شادی شرط لازم برای موفقیت است.

در یک جمله به صورت کوتاه و مختصر باید بیان کرد شادی شرط لازم برای موفقیت است یعنی به کمک شادی است که می توانیم به موفقیت برسیم، این جمله برای بار دیگر رابطه میان شادی و موفقیت را بازگو می کند. اما عده زیادی بر عکس این موضوع را قبول دارند و بر این باورند که موفقیت عامل به وجود آورنده شادمانی در زندگی است برای به دست آوردن شادی ابتدا باید به موفقیت برسیم.

اما در حقیقت شادی به عنوان یک سوخت برای حرکت در مسیر موفقیت است. شادمانی باید از  درون باشد این نوع شادی ناب است و با نوعی از شادی که همیشه با ما همراه است رو به رو می شود، زیرا این شادمانی نیروی عجیبی به ما برای رسیدن به کامیابی دهد.

برای به دست آوردن این کامیابی درونی باید به موفقیت خود به چشم یک مقصد نگاه کنیم و آن ها را برای رسیدن به مسیری در نظر بگیریم که باید طی شود تا به هدف برسیم. البته بهتر است به جای این که مسیر را با سرعت طی کنیم در مسیر به آرامی حرکت کرده و از جاده و مناظر و نعمت های موجود در آن لذت ببریم و فقط به مقصود خود برای رسیدن به موفقیت ها مسیر را طی نکنیم.

 همه ما در راه رسیدن به موفقیت رشد کرده و مهارت هایی را به دست آوریم که حتی در گذشته از آن ها هیچگونه اطلاعی نداشتم،  پس حتی شادی می تواند راه کسب مهارت چیزی نو در زندگی را افزایش دهد.

ثروت در ایجاد شادی همه انسان ها موثر است، اما نمی توانیم بگوییم که تنها راه رسیدن به کامیابی داشتن ثروت بالایی است، زیرا کامیابی فقط با ثروت بدست نمی آید. بلکه به دست آوردن موفقیت در آرزو های خود می تواند یک عمر ما را شاد نگه دارند و لذتی که از آن ها بدست می آوریم هیچ گاه از ثروت کلان به دست نمی آید. مثل زندگی با خانواده ای مهربان بدون داشتن سرمایه.

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. I in addition to my pals came studying the good pointers found on the website while all of the sudden came up with a terrible feeling I had not expressed respect to the site owner for those strategies. These boys became consequently joyful to learn all of them and have now definitely been taking pleasure in those things. We appreciate you simply being quite accommodating as well as for deciding on this form of brilliant resources most people are really desirous to understand about. Our own sincere apologies for not expressing appreciation to you sooner.

  2. I simply needed to thank you so much yet again. I’m not certain what I might have achieved in the absence of those hints provided by you on such a area of interest. It absolutely was an absolute distressing concern in my position, however , spending time with the professional strategy you treated it made me to cry for happiness. Now i’m happier for this work and thus hope that you comprehend what a powerful job your are carrying out training people via your web site. I know that you have never got to know all of us.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا