بهبود زندگی

چگونه یک شخص بهتری باشیم؟

بنظر شما برای اینکه شخص بهتری باشیم ، چکار می توان کرد؟ در این مقاله سعی داریم راهکارهایی برای اینکه شخص بهتری باشیم ، ارائه دهیم.

همه ما می خواهیم بهترین خود باشیم، اما بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان تکرار می شود که ایا واقعا برای یک انسان بالغ تغییرکردن و انسان بهتری بودن ممکن است ؟! پاسخ یک بله چشمگیر است. همیشه راه هایی برای بهبود خود وجود دارد. با این حال این پاسخ منجر به سوالات بیشتر می شود. توانا به شما راهکارهایی پیشنهاد می کند تا انسان بهتری باشید.

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر چیست؟ ساده ترین روش چیست؟ و مهم ترین جنبه های خود برای کار کردن چیست؟ با توجه به سلامت خود و همچنین بهترین منافع دیگران، در این قسمت توانا برخی از مهمترین راه هایی که برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر نیاز است را معرفی می کند. پس به راهکارهایی که در زمینه شخص بهتر باشیم، ارائه می شود، دقت کنید.

 

از طریق رهایی از خشم می توانیم شخص بهتری باشیم

همه ما در زندگی ما ن خشمگین می شویم. بااین حال اگر این خشم کنترل نشود سبب بسیاری از مشکلات در روابطمان شده و همچنین ضرر های جبران ناپذیری را به سلامتی مان وارد میکند.همه این ها می تواند منجر به استرس و مشکلات بیشتر شود که می تواند زندگی را پیچیده تر می کند و ما را از داشتن خودبهترمان دور کند. به همین دلیل است که یادگیری  مدیریت وکنترل خشم ، برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر ضروریست.

رها کردن خشم همیشه آسان نیست، اما اولین قدم در مدیریت خشم، یادگیری بیشتر در مورد شناخت خشم و دانستن انچه که در زمان عصبانیت باید انجام دهید است. شناختن خشم اغلب می تواند ساده باشد، اگر تلاش کنید وقتی احساس ناراحتی می کنید، تصمیم به مدیریت این احساس بگیرید به جای  انکار کردن و یا آنکه به عنوان راهی برای مقابله با دیگران در نظر بگیرید. به رفتار خود در زمان خشم و عصبانیت دقت کنید چراکه احساس عصبانیت بسیار متفاوت است با رفتار در زمان عصبانیت بااین کار شما گزینه های پیش رویتان را شناخته و می توانید رفتارهای خود را پیش بینی کنید.

با رهایی از خشم می توانیم شخص بهتری باشیم

شما می توانید باورهای خود را در مورد آنچه که شما را عصبانی می کند تغییر دهید. شما با بررسی بیشتر وضعیت ویا یاداوری کردن به خودتان که ممکن است چیزهایی باشد که هنوز نمی دانید بتوانید باورهایتان را راجع به چیزهایی که خشمگینتان می کند تغییر دهید. به یاد داشته باشید که شاید کسی که راه شما را درمسیر رانندگی بریده بود حواسش با چالش مهمی که در زندگی اش پیش امده پرت شده بود ویا انکه یک مورد اورژانسی بوده که باید به ان رسیدگی می شده. اگر رفتار یکی از دوستانتان به نظر بی ادبانه امد سریعا خشمگین نشوید و سعی کنید متوجه شوید که روزش را چگونه گذرانده و یا اگر دوستتان با مسئله ازار دهنده ای روبه رو بود سعی کنید درکش کنید.

 

شما همچنین می توانید بر روی(علل خشمتان) تمرکز کرده و آن ها را از بین ببرید. به عنوان مثال، اگر ضیقی وقت و عجله کردن شما را عصبانی و ناراحت می کند، برای ایجاد فضای بیشتر در برنامه خود کار کنید. اگر یک شخص خاص شما را عصبانی کند، سعی کنید نقش ان فرد را در زندگی خود محدود کنید، اگر این روش کارامد نبود سعی کند در کمال ارامش با ان شخص صحبت کنید و مشکلتان را بازگو کنید.

همچنین مهم است یاد بگیریم که روز جدیدمان را با خشم به جا مانده از روز قبل اغاز نکنیم.حقیقتا عمل بی معنی ایست اگر صبح خود را با غرغر از انچه که شب قبل از شب قبل اتفاق افتاده است شروع کنیم. بر بخشش، تمرکز کنید حتی اگر به این معنی است که هنوز اجازه ندهید شخصی که ناراحتتان کرده است  نقش مهمی در زندگی شما داشته باشد.اگر عادت کنید در لحظه و حال زندگی کنید بخشش برایتان اسان تر خواهد بود.

 

تمرین کردن کاهنده های استرس نظیر مدیتیشن می تواند به شما کمک کنند تا خشم خود را کنترل کنید.بر آزاد کردن خاطرات ازار دهنده ای که مربوط به گذشته شماست تمرکز کنید و توجه خود را بر روی لحظه کنونی قرار دهید.این به شما کمک میکند تا دائما افکار ازار د هنده ای که سبب خشمتان میشوند در ذهنتان رژه نروند.توانا به شما پیشنهاد میکند درس ها کنترل خشم سایت توانا را با حوصله مطالعه کنید.

 

پشتیبانی از دیگران سبب می شود تا شخص بهتری باشیم

کمک به دیگران ممکن است به عنوان یک مسیر مشخص برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر به نظر برسد که در آن اغلب مردم صفت “خوب” را به  افرادی که مایل به فداکاری برای دیگران هستند نصبت میدهند. در حالی که بسیاری از فاکتور ها هستند که سبب میشود شخصی را”خوب” بنامیم. با این حال، اعمال خوب نیز می توانند ما را به خاطر ارتباط بین نوع دوستی و رفاه عاطفی بهتر مردم شخص خوبی بسازد.

با توجه به تحقیقات، ممکن است درست باشد که دادن بهتر از گرفتن است!!برای انکه این جمله تجلی بهتری در ذهنتان داشته باشد استرس ها و موقعیت های سخت و دشوار و پر اضطراب خود را به یاد بیاورید، حال فکر کنید در ان شرایط سخت تلاش کنید تا مشکلات دیگران را زمانی که ضروری نیست سامان دهید و سعی کنید از توانایی های خود برای  کمک به دیگران استفاده کنید. این درست است: نوع دوستی و بشر دوستی، خود یک پاداش است.و در واقع می تواند به شما در از بین بردن استرس کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که نوع دوستی برای رفاه عاطفی شما مناسب است و می تواند آرامش ذهن شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که بیماران دیالیز، بیماران پیوند شده و اعضای خانواده انها که برای حمایت از سایر بیماران داوطلب شدند، رشد شخصی و رفاه عاطفی انها افزایش یافت.

مطالعه دیگری در مورد بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز MS حاکی از آن است که افرادی که سایر بیمارن را تحت حمایتشان قرار داده اند،بهبود بهتری نسبت به انان که حمایت میشدند داشته اند، از جمله بهبود بیشتر اعتماد به نفس، خودآگاهی، عزت نفس، کاهش افسردگی و عملکرد بهتر روزانه. کسانی که سعی میکنند از دیگران پشتیبانی کنند، عموما متوجه شدند که زندگی آنها به طور چشمگیری بهبود یافته است.

نوع دوستی علاوه بر انکه دنیا را جای بهتری برای زندگی میکند،می تواند شمارا تبدیل به یک فرد شادتر و مهربان تر نیز کند. از آنجایی که راه های بسیاری برای بیان نوع دوستی وجود دارد، این یک مسیر ساده برای داشتن یک فرد بهتر است، که برای همه ما هر روز در دسترس است.

 

اهرم قدرت شما

مهارت شما در زمینه ای سبب می شود تا به شخص بهتری تبدیل شوید

از دست دادن زمان در مواقعی که شما در انجام کار یا فعالیتی جذاب جذب می شود  و یا آنچه که روانشناسان به عنوان “جریان” به آن اشاره می کنند، برای بسیاری از ما یک موضوع آشنا است. جریان زمانی اتفاق می افتد که شما عمیقا درگیر سرگرمی، یادگیری یک مهارت یا موضوع جدید و یا درگیر شدن در فعالیت هایی هستید که ترکیبی از چالش و سهولت را ارائه می دهند. (هنگامی که ما عمیقا دچار چالش دشواری می شویم، احساس استرس می کنیم و زمانی که همه چیز خیلی راحت پیش برود، ممکن است همه چیز کسل کننده به نظر بیاید –در واقع یافتن نقطه تعادلی میان این دو موقعیت مارا با روش بسیار خوبی درگیر می کند.)شما می توانید با نوشتن، ورزش،فعالیت های خلاقانه،موارد جدیدی که می توانید به دیگران آموزش دهید، جریان را تجربه کنید. چیزی ممکن است شما در ان عالی باشید ممکن است برای دیگران چالش برانگیز باشد و بالعکس. در مورد زمانی که خودتان را در این حالت بیشتر می بینید، فکر کنید و سعی کنید بیشتر از آن موقعیت ها را تجربه کنید.وضعیت جریان یک شاخص خوب است برای اینکه آیا یک فعالیت برای شما مناسب است یا نیست. هنگامی که شما در جریان هستید، شما در حال تحکیم نقاط قوت خود هستید، و این مسئله برای سلامتی و شادی شما بسیار موثر وعالی است. همچنین میتواند مقوله  بسیار مثبتی برای بقیه جهان باشد، زیرا به طور معمول شما می توانید با نقاط قوت خود به نحوی به دیگران  نیز کمک کنید.

هنگامی که شما به اندازه کافی در مورد خودتان یاد می گیرید متوجه می شوید که چگونه از نقاط قوت خود به بهترین شکل برای کمک به دیگران استفاده کنید. استفاده از آنچه در آن هستید خوب است و حالت جریان را ایجاد می کند و شما رادر مسیر درست رسیدن به یک فرد بهتر و همچنین شادتر قرار می دهد.

 

از مدل “مراحل تغییر” استفاده کنیم تا شخص بهتر باشیم

از خودتان بپرسید، اگر یک عصای جادویی داشتید، چه چیزی را دوست دارید که در آینده خود داشته باشید؟ افکار بازدارنده ای که به شما می گوید چگونه میخواهید به ان نقطه برسید را نادیده بگیرید، زندگی ایده آل خود را به تصویر بکشید وسپس چند دقیقه تغییرات و اهداف که در این تصویر وجود دارد را به صورت یک فهرست، بر روی کاغذ و یا بر روی کامپیوتر خود، وارد کنید.چیزی که میخواهید را به طور دقیق مشخص کنید ایرادی ندارد اگر هدفتان دور به نظر برسد و یا هدفی باشد که در حال حاضر کنترلی بر ان مسئله ندارید،فقط هدف را به طوری که گویی مناسب ترین هدف برای زندگیتان است با جزئیات یادداشت کنید.

لازم است یاد اور شویم که این هدف با برنامه هایتان متفاوت است.شما ممکن است بسیاری از کسب و کارها را دنبال کنید و یک برنامه یکساله، پنج ساله وحتی 10 ساله برای زندگیتان داشته باشید. (لازم نیست که یک طرح در دست باشد،بلکه یک لیست از خواسته ها و اهداف است.) در نظر گرفتن و فکر کردن به آنچه که می تواند و امکان دارد در آینده برایتان اتفاق بیفتد،مقدار قابل توجهی از موقعیت های استرس زایی که ممکن است در زمان حال تجربه کنید را کاهش می دهد.، و به شما کمک می کند گزینه های بیشتری برای “تغییر” را مشاهده کنید.

راه های مختلفی برای تمرکز بر روی تغییر وجود دارد، اما مدل «مراحل تغییر» می تواند شما را به بهترین حالت ممکن شما را به این هدف برساند یا شاید راحت تر از بسیاری از مسیرهای دیگر باشد. این مدل تغییر را می تواند با هر حلت  ذهنی ای که دارید تطبیق پیدا کند و برای اکثر مردم کارامد است. 

یکی از مهمترین بخش های این مسیر برای تغییر این است که قبل از انکه کاملا آماده شوید، خودتان را تغییر ندهید و هرگز ناامید نخواهید شد اگر عقب نشینی کنید، این بخش قابل اجتناب است و حتی انتظار می رود که در روند تغییراتفاق بیافتد. درک این طرح برای ایجاد تغییرات می تواند به شما کمک کند که در هر زمینه ای که انتخاب شماست،یک فرد بهتر باشد.

 

زمانی می توانیم شخص بهتری باشیم که از خودمان مراقبت کنیم

مراقبت از خود سبب می شود تا شخص بهتری باشم

شما همیشه نمی توانید کنترل شرایطی را که با آن روبرو هستید، ر دست بگیرید.اما می توانید کنترل کنید که چطور از خودتان مراقبت می کنید، که می تواند سطح استرس شما را تحت تاثیر قرار دهد و زمیه رشد شخصی راهنگامی که با چالش های زندگی مواجه می شوید، فراهم سازد.مراقبت از خود برای ایجاد قابلیت انعطاف پذیری در مواجهه با عوامل استرس زای اجتناب ناپذیر به دلایل مختلفی حیاتی است. هنگامی که شما بیش از حد خسته اید،تغذیه نامناسبی دارید، و یا به طور کلی در وضعیتی هستید که تااخرین نفس از خودتان کار میکشید، شما احتمالا واکنش بیشتری نسبت به عوامل استرس زا درزندگی تان نشان می دهید.حتی ممکن است با واکنش نامناسب و ضعیف جای پاسخ درست دادن مشکلات زیادی را برای خود ایجاد کنید.

برعکس، زمانی که به طور مناسبی از خودتان مراقبت میکنید (هم از نظرذهنی و هم از نظر جسمانی)، می توانید بیشتر با شرایط دشواری که برایتان پیش می اید ککنار بیایید و وضعیتتان را بپذیرید.همچنین قادر خواهید بود، از منابع موجود در زندگی خود استفاده کنید وبا چالش هایی که با آن مواجه هستید، رشد کنید جای انکه فقط ازاین چالش ها عبور کنید.

مراقبت مناسب از بدن، روح و ذهن شما می تواند به شکل مطلوبی برای برخورد با استرس به شما کمک کند، که به شما امکان انعطاف پذیری لازم را برای مدیریت چالش های زندگی که همه ما با آن روبرو هستیم، و همچنین مواردی که ممکن است برای شما منحصر به فرد باشد، حفظ کند.

از لحاظ استراتژی های مراقبت از خود، چندین راه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند، اما برخی از مهم ترین جنبه های مراقبت از خود شامل اصول اولیه می باشد: خواب، تغذیه، ارتباط با دیگران واوقات فراغت و استراحت.توانا یادداشتی با عنوان خستگی کمتر در طول روز را برای شما اماده کرده است که میتوانید از ان بهره ببرید.

خواب برای سلامتی احساسی و فیزیکی شما مهم است زیرا خواب کم و یا کم کیفیت  شما می تواند احساسات شما را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد و ذهنتان را از پیا کردن راه حل های مناسب باز دارد. کمبود خواب می تواند بر بدن شما نیز اثر بگذارد، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت. خواب ضعیف حتی می تواند بر وزن شما  نیز تاثیر بگذارد،همین موضوع راجع به تغذیه نیز صدق می کند. علاوه بر این، یک رژیم غذایی ضعیف نیز می تواند احساس خستگی شما را افزایش دهد و در طول زمان می تواند اضافه وزن را در پی داشته باشد. شما نیاز به سوخت مناسب برای مقابله با چالش های زندگی،دارید. اما زمانی که در یک موقعیت پر استرس قرار می گیریم، اغلب مواد غذایی ناسالم است که ما طلب می کنیم.

 

ارتباط با دیگران می تواند به شما کمک کند تا هنگام مواجه شدن با چالش هایی که با آن روبرو هستید، بیشتر انعطاف پذیر باشید. دوستان خوب می توانند به شما در پیشگیری از احساسات منفی، و دادن راه حل های مناسب برای چالش های زندگی و آرام کردن هنتان از مشکلات کمک کنند.اگر زندگی پر مشغله و پر استرسی دارید پیدا کردن زمانی برای وقت گذراندن با دوستانتان ممکن است برایتان مشکل باشد،اما دوستان ما اغلب با حمایت و الهام بخش بودن ما را تبدیل به انسان های بهتری میکنند.

در نهایت، مهم است که زمان کمی را فقط و فقط برای خودتان صرف کنید. این می تواند به معنای خاطره نویسی و مدیتیشن باشد، یا این می تواند به شکل ورزش و یا حتی تماشای تلوزیون در خانه باشد. این برای درونگراها بسیار مهم است، اما همه نیاز ارند زمانی ر رچند کم برای خودشان صرف کنند.

 

روابط کمک می کن تا شخص بهتری باشیم

روابط کمک می کند تا شخص بهتری باشیم

روابط ما می تواند یک نقطه امن برای رهایی از استرس باشد و همچنین می تواند کمک کند تا شخص بهتری باشیم. آن ها همچنین می توانند منبع قابل توجهی از استرس باشند، زمانی که درگیری ای رخ می دهد که به ندرت حل میشود و یا هیچوقت حل نمیشود.خوبی توجه به روابط این است که ما کارهایی را که برای تبدیل شدن به یک دوست، شریک و اعضای خانواده بهتر انجام می دهیم، می توانیم مسیری برای تبدیل شدن به یک فرد بهترنیز در نظر بگیریم.

یکی از کارهایی که می توانید برای بهبود روابط و بهبود خودتان انجام دهید، یادگیری استراتژی های حل اختلاف است. یک شنونده خوب بودن ،درک کردن طرف مقابل زمانی که در تعارض هستید، یادگیری تکنیک های خشم،همه این ها می توانند به ما در ارائه نسخه هایی بهتراز خودمان کمک کنند.همچنین این تاکتیک ها می توانند برای به حداقل رساندن استرسی که در روابط تجربه می شود نیز کمک کنند. هنگامی که سعی در بهبود مهارت هایتان دارید،روابط نزدیک معمولا فرصت زیادی برای تمرین این مهارت ها دراختیارتان قرار میدهند.به یاد داشته باشید حتی از فرصت های ناگوار نیز تشکر کنید و کمتر در هنگام وقوع اینگونه موقعیت ها احساس ناراحتی کنید چرا که این موقعیت ها به شما کمک میکنند تا مهارتهایتان را امتحان کنید،و همچنین انسان بهتری شوید.

در این مقاله راهکارهایی را در زمینه: شخص بهتری باشیم ، مطرح نمودیم و موارد مهمی را مورد بررسی قرار دادیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. Howdy very nice website!! Guy .. Beautiful .. Amazing .. I’ll bookmark your website and take the feeds additionally…I’m happy to seek out a lot of helpful information here within the put up, we want work out extra strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

  2. What i do not understood is actually how you’re not really much more well-liked than you may be right now. You are so intelligent. You realize therefore significantly relating to this subject, produced me personally consider it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it’s one thing to accomplish with Lady gaga! Your own stuffs outstanding. Always maintain it up!

  3. I do agree with all the ideas you’ve presented in your post. They’re very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very brief for novices. May you please extend them a little from subsequent time? Thank you for the post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا