بهبود روابط زناشویی

چرا زنان اینقدر روی زمان حساس اند؟

حساسیت زمانی در زنان چیست؟ چرا حساسیت زمانی در زنان بالاست؟ در این مقاله به این موضوع مهم می پردازیم.

حساسیت زمانی در زنان بالاست از این رو زمان برای زنان مهم می باشد.

 

آقایان بدانند: برای اینکه بتوانید به شناخت کامل و درستی  از همسران خود برسید لازم است رابطه آن ها  را با زمان درک کنید . درک زن از زمان، افکار و همچنین تصمیم گیری های او درباره زمان در واقع نشان دهنده  رازهایی درباره ذهن، افکار  و احساس  زن ها می باشد.  می دانیم این موضوع برایتان کمی عجیب است. در واقع موضوعات مرتبط  به زمان، همیشه  اولویت اول زندگی عشقی قرار دارند. چنان چه اختلاف  ها، دلگیری ها، درگیری های روابط صمیمی خود را مورد بررسی و کنکاش قرار دهید خواهید دید که همه ی آن ها  به نوعی مرتبط با زمان می باشد. 

برای مثال:

 

حساسیت زمانی در زنان – چند مورد از تفاوت های مربوط به زمان

اختلاف مربوط به زمان دادن:

اختلاف به خاطر زمانی که با همدیگر صرف می کنید . اختلاف بر سر این موضوع که چه مقدار صرف زمان درست و کافی و شایسته و چه مقدار از آن اضافی است . اختلاف بر سر مقدار زمانی که با یکدیگر ارتباط برقرار میکنید . اختلاف بر سر مقدار زمانی که می خواهید جدا و تنها باشید .

اختلاف مربوط به فراموش نکردن زمان:

انجام ندادن به موقع کارها، نپرسیدن درباره زمان ها و مناسبت های مهم و خاص مثل جلسات کاری مهم  یا جلسه های مدیران در مدرسه خبر ندادن چیزی مهم که برنامه ریزی های آینده را مختل می کند.

حساسیت زمانی در زنان – اختلاف برای ارزش گذاری زمان:

دیر رسیدن، بی تفاوتی در مورد  انجام کارهایی که قول داده بودید انجام دهید. مهم نبودن اتفاق  یا حادثه ای  که برای همسرتان مهم است .

اختلافات مربوط به برنامه ریزی و مدیریت زمان:

به تعویق انداختن کارها و  برنامه ها  تا لحظات آخر؛ انتقاد همسرتان به این دلیل که همواره از قبل برای هر چیز برنامه ریزی می کند. اختلاف به خاطر جشن گرفتن مراسم های خاص؛ فراموش کردن تولدها و…

با خواندن رویداد های بالا متوجه شدیم که بسیاری از اختلافات و مشکلات و درگیری های ما با همسرمان به خاطر زمان می باشد.

آقایان  و بانوان  احساسات بسیار متفاوتی در مورد زمان دارند که این مساله  ریشه  بسیاری از اختلافات و درگیری ها و دلخوری های  میان آنها بوده است .ارتباط صمیمی زن ها با زمان در ساختار زیستی آن ها برنامه ریزی شده است . در این اساسی ترین سطح از موجودیت زنانه ، خانم  ها همیشه  متفاوت از آقایان با زمان ارتباط بر قرار می کنند .

دلیل چیست؟!

چون بدن ما تابع ریتمی ماهانه می باشد. از همان ابتدای بلوغ عادت ماهانه دختران جوان شروع  می شود و ما گذر هر یک روز و هر یک هفته را به طرز خودآگاه احساس می کنیم و به همین خاطر ما شمردن را یاد می گیریم. و هرگز آن را متوقف نمی کنیم. 

چرخه دیگری از این زمان وجود  دارد و آن زمان بارداری در خانم ها  می باشد ما روزها هفته ها و ماه ها را می شماریم تا کودک مان به دنیا بیاید .

 

در ادامه می خواهیم برخی از ویژگی های  رفتاری در خانم ها  در ارتباط با زمان و تعبیر های نادرست آقایان  از این ویژگی ها  را بدانیم :

 

حساسیت زمانی در زنان – خانم ها به طور طبیعی زمان سنج هستند:

زن ها دوست دارند گذر زمان را ثبت كنند. كافي است از ما بپرسيد كه آخرين چك آپ دندان پزشكي دخترمان كي بود،آخرين باركه كودك مان را استحمام كرديم، آخرين باركه تلفني به مادرمان صحبت كرديم، آخرين بار كه موهايمان را كوتاه كرديم و آخرين بار كه با همسرمان همبستر شديم، كي بود تا زمان دقيق آن را به شما بگوييم .

مردها هميشه از اين توانايي ما حيرت زده اند و بيشتر به اين دليل از دست ما ناراحت مي شوند. به ويژه هنگامي كه اشتباهات آن ها را تصحيح مي كنيم !

 

خانم ها حساب كارهايي را با دقت نگه مي دارند كه مردها دوست ندارند به آن ها در اين باره يادآوري شود:

مثال :

« سه هفته است به مادرت زنگ نزده ای»
« از آخرین باری که به باغچه رسیدگی کردی یک ماه گذشته است.» و ..

 

حساسیت زمانی در زنان – خانم ها هميشه حساب دقيق قول هاي همسرشان را دارند:

مثال:

« گفته بودی  این هفته درباره گل و گل کاری حیاط با هم صحبت  می کنیم. این هفته هم گذشت اما هنوز هیچ حرفی درباره اش نزده ایم.»

«چرا اين قدر دير كردي. گفته بودي ساعت شش مي آيي خونه تا قبل از رفتن به تئاتر شام را بخوريم. الآن تقريباً ساعت هفت شده! »

« گفته بودي تا برسي زنگ مي زني. اما تا دير وقت هم زنگ نزدي.»

 

 

خانم ها حساب زمان ها و مناسبت هاي رمانتيك را هميشه دارند:

مثال:

« از آخرين باري كه درباره ي رابطه و همچنين تعهدات مان  در قبال يك ديگر براي آينده صحبت كرديم، ماه ها مي گذرد.»

«تنها وقتي كه يك كارت رمانتيك به من مي دهي سالي يكبار، آن هم روز سالگرد ازدواج مان است.»

 

خانم ها نسبت به ريتم ها و الگوهاي گذشت زمان خودآگاه هستند:

از آن جا كه خانم ها در كل توجه بيشتري به زمان از خود نشان مي دهند ، لذا ريتم ها و الگوهايي را تشخيص مي دهند كه به طور معمول مردها از آن غافل هستند.

ما زن ها رفتارها يا تجربيات و رويدادهايي را كه تكرار مي شوند، مي بينيم. اين در حالي است كه مردها اغلب نمي توانند اين وقايع و رويدادها را از نظر زمان به هم ربط دهند.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا