روانشناسی عشق

دلتنگی چیست؟ | نشانه های دلتنگی در مردان کدامند؟

دلتنگی یعنی کسی از عمق وجود خود خلائی را تجربه کند و قلبش جای خالی آن را احساس کند، مردان زمانی که دلتنگ می شوند سعی می کنند از هر فرصتی استفاده کنند تا با شما تماس بگیرند و از حال و روز شما با خبر شوند.
آن ها حتی کوچک ترین چیز های یادگاری را برای خود نگه می دارند  و آن چیز برای شان معنی پیدا می‌کند، حتی گاهی در شبکه اجتماعی به همه پست های شما پاسخ می دهند و آن را لایک می‌کند و خودشان نیز پست های عاشقانه می گذارند.
مرد دلتنگ، همیشه تنهایی را ترجیح می دهد تا بتواند بیشتر به شما فکر کند و ترجیح می دهد که با دوستان خود نباشد و نسبت به مردان دیگر زندگی شما حسودی می‌کند و حساسیت نشان می‌دهد.
او از ندیدن شما و حتی حرف نزدن با شما خشمگین می شود، چون بی قرار شما می شود و دلش می خواهد که با شما باشد، گاهی اوقات از سر دلتنگی نامه یا شعر می نویسد تا بتواند توجه شما را جلب کند و شما برایش دلسوزی کنید و به او پیامی بدهید.

او معمولا آهنگ های غمگین عاشقانه گوش می‌دهد که یاد آور عشق شما نسبت به او است، البته گاهی از دوستان شما نیز حال و احوال شما را می پرسدو بعضی وقت ها برای این که توجه شما را جلب کند و دلتنگی خود را نشان دهد دسته گلی زیبا یا هدیه گران قیمت می‌خرد و به سمت منزل شما می فرستد .مردان به شیوه های مختلف دلتنگی خود را بروز می دهند و یا شاید خیلی ساده هم بگویند من دل تنگ شما شده‌ام.

شما میتوانید تمامی مقالات مربوط به روانشناسی عشق را در سایت توانا به صورت رایگان مشاهده نمایید.

راهکارهای کنار آمدن با دلتنگی بعد از طلاق در مردان

طلاق یکی از بدترین اتفاقات در زندگی هر انسانی است و خیلی از افراد دلتنگی بعد از جدایی را به روش‌های مختلف تجربه می‌کنند. مردان بیشتر از زنان در معرض آسیب دیدگی و افسردگی هستند و جدایی را راحت نمی‌پذیرند و بعد از طلاق بسیار دلتنگ همسرشان می شوند. چون این افراد از تصمیم خود پشیمان می شوند و دوست دارند دوباره به زندگی قبلی خود بازگردند
در ادامه به بررسی چند راهکار برای کنار آمدن با دلتنگی بعد از طلاق برای مردان می پردازیم.

 

1.سعی نکنیم به او دائماً زنگ بزنیم که برگردد و التماس نکنیم، این واقعیت تلخ طلاق را بپذیریم. وارد فاز جدیدی از زندگی شویم و از گذشته دست بکشیم. ‌

۲. سعی نکنیم هر کاری کنیم تا عزت نفس خود را بالا ببریم مثلا، چون اکثر آقایان بعد از طلاق عزت نفس و اعتماد به نفس شان پایین می آید، سعی می کنند با مصرف مشروبات الکلی، روابط نامشروع، خشونت و رفتارهای مخرب دیگر روحیه و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند.

۳. به پا خیزیم و به سوی آینده‌ای روشن گام برداریم و به مسائل مهم زندگی خود همانند، شغل و روابط با فرزندان بپردازیم. به حرف های پوچ و بیهوده دیگران توجهی نکنیم. استوار قدم برداریم و سر خود را بالا نگه داریم.

۴. باید دوباره از صفر شروع کنیم، اگر چه سخت است ولی شدنی است .خیلی از کارها را باید خودمان انجام دهیم از قبیل کارهای خانه، در ابتدا سخت است ولی به تدریج به آن عادت می کنیم. تاب‌آوری و محکم بودن در این دوران خیلی مهم است.

۵. وارد رابطه جدید عاطفی نشویم و به خودمان هم فرصت دهیم. سعی کنیم دوباره زندگی مجردی را درک کنیم.

۶. بعضی از آقایان بعد از ازدواج لبریز از خشم و نفرت می شوند و حرف های نیش دار پشت سر همسرشان می زنند که دردی را دوا نمی‌کند، پس برای برگشتن به یک زندگی سالم و عبور از این دوران سخت دلتنگی خود و همسر سابق خود را ببخشیم و برای خودمان ارزش قائل شویم.

درمان شکست عشقی و راه رسیدن به آرامش

۷. اگر نتوانستیم این اتفاقات ناگوار را تحمل کنیم و به شدت احساس تنهایی و غم می کنیم از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیریم که قطعاً راه گشا خواهد بود.

چگونه در مردان خود احساس دلتنگی به وجود آوریم؟

چگونگی ایجاد دلتنگی در مردان

چه کاری باید انجام دهیم تا مردی دیوانه وار دلتنگ ما شود و هوای ما به سرش بزند؟

چه زمانی متوجه می شویم که مرد ما نسبت به ما سرد و بی توجه شده است و کاملا نیاز است که ما دست به کار شویم تا احساس دلتنگی در او به وجود آورید. این علائم به ما می گوید که همسرمان حوصله ما را ندارد، مثلا با ما تماس نمی گیرد، وقتی جایی می رویم، حوصله بیرون رفتن با ما را ندارد و در کنار ما بی حس و حال و کم انرژی است، یا حتی زمانی که در کنار ما است سکوت را ترجیح می دهد، این علایم یعنی اثری از دلتنگی مرد نسبت به ما وجود ندارد، پس ابتد باید دلیل بی تفاوتی و سردی همسر خود را بفهمیم و به جای غرغر کردن و نق زدن علت آن را پیدا کنیم، سعی کنیم تا مدتی با او تماس تلفنی نگیریم و پیام ندهیم، متوجه اشتباهات خود شویم و به خودمان برسیم نه این که آرایش کنیم یا لباس های رنگارنگ بپوشیم.

این کارخوب است، اما موضوع اصلی این نیست یعنی این که یک زن توانمند و قوی باشیم، مستقل باشیم، برای زندگی خود هدف و برنامه داشته باشید، مثبت باشی، موسیقی گوش کنیم و کتاب بخوانیم. سعی کنیم فعالیت های لذت بخش برای روحیه خود انجام دهیم، مثل، ورزش کردن با دوستان یا بیرون رفتن.

انجام این کارهای به ظاهر ساده باعث می شود که همسر ما برای ما احساس دلتنگی کند و همیشه دوست به دارد که با ما هم کلام شود، پس لطفا خودت را دوست بدار، برای خودت وقت بگذار و کمتر در دسترس باش، اگر این گونه زندگی کردن را که یاد بگیریم همسر ما برای ما دلتنگ خواهد شد و تشنه ما خواهد شد.

۵ ویژگی زنان که باعث دلتنگی مردان و جذابیت در زنان می شود

زنان ویژگی های زیادی دارند که می توان مردان را به خود جذب کنند.

۱. مردان از زنی که به ظاهر و تیپ خود اهمیت می دهد بسیار خوششان می آید، البته نه این که آن ها ظاهر بین باشند، بلکه ظاهر زیبای زن در نگاه اول برای مرد تاثیر گذار است قبل از این که کلامی رد و بدل شود.

۲. مردان به سمت زنانی که با بچه ها ارتباط صمیمی و خوبی برقرار می کنند گرایش دارند، چون واقعاً فکر می کنند چنین زنی می تواند یک خانواده خوبی را به وجود آورد و محفل گرمی ایجاد کند.

مردها، موجوداتی از سیاره ای دیگر – دنیای مردان

۳. مردان دوست دارند با زنی ارتباط برقرار کنند که اخلاق خوبی داشته و در ضمن جایگاه اجتماعی و کار خوب نیز داشته باشد و در کار هم موفق باشد تا بتواند در موقع لزوم از کمک‌های مالی او هم استفاده کنند.

۴. مردان زنان قوی را دوست دارند، زنانی که استقلال دارند و روی پای خودشان می ایستند. نیاز به حمایت و یاری کسی ندارند و زنان وابسته نیستند.

۵. آنان زنان منطقی و عاقل را دوست دارند زنانی که در موقع هر مشکلی برآشفته نمی شوند،خونسردی خود را حفظ می‌کنند و هیچ وقت موجبات دردسر، نگرانی و خجالت نمی شوند و خشم شان را کنترل می کنند. مردان برای چنین زنان جذابی احساس دلتنگی می کنند.

ویژگی یک مرد عاشق واقعی چیست؟

 

مرد عاشق کسی است که در کنار همسرش بوده وبدون او احساس دلتنگی می کند

مرد عاشق وقتی با او گفت و گو می شود، لبخند می زند و همیشه تلاش می کند تا به نوعی خود را به ما نشان دهد تا بیشتر او را بشناسیم و سعی می کند در کنار ما صادق و رو راست باشد، او در نزدیک ترین فاصله به ما می ایستد تا با ما صحبت کند و همیشه آرام و لطیف سخن می گوید و لحن ملایمی دارد. هیچ وقت در کلام خود اثری از خشونت وجود ندارد، اگر با هم وارد مکانی شویم در را برای ما باز می کند تا اول ما وارد شویم بعد خودش وارد می شود.

مردان نا مناسب برای ازدواج چه مردانی هستند؟

مرد عاشق همیشه بهانه ای برای دیدار ما دارد و دوست دارد به طور مداوم ما را ببیند. اگر چند روز ما را نبیند احساس دلتنگی خواهد کرد، او همیشه راست می ایستد و در زبان بدنش نظم خاصی وجود دارد.خیلی وقت ها با ما رابطه جسمی برقرار می کند. مثلا دست ها و شانه های خود را می گیرد تا حس خوب به ما بدهد و هرگز کاری نمی کند که ما احساس ناراحتی کنیم.

مرد عاشق مداوم دوست دارد در کنار ما باشد تا زمان زیادی را با ما بگذراند، او همیشه لباس شیک می پوشد و به دیدار ما می آید. در ضمن وقتی کمی دیر سر قرار می آید مضطرب و بی قرار می شود. عاشقانه نگاه می کند و با ما عاشقانه سخن می گوید. او گاهی خوشحال و گاهی عصبی به نظر می رسد و زمانی که کنارش باشیم احساس شادی و هیجان دارد و دیگر برای ما دلتنگی نمی کند.

در آخر این که همیشه از ما مراقبت می کند و هرکاری برای خوشحال شدن ما انجام می دهد و هر زمان که به او نیاز داشته باشیم سعی می کند در کنار ما باشد.

چگونه عشق ورزیدن را بیاموزیم ؟

کپشن و پیامک ( SMS ) دلتنگی و عاشقانه  

 

من هنوز خیال می کنم
که تو هر شب به من فکر می‌کنی
قطعاً من خیالباف‌ترین
فراموش شده‌ی جهانم…

#آريا_نوری

===============

تو مشغولی به حسنِ خود،
چه غم داری ز کار ما؟
که هجرانت چه می‌سازد
همی با روزگار ما؟
چه ساغرها تهی کردیم
بر یادت که یک ذره
نه ساکن گشت سوز دل،
نه کمتر شد خمار ما!

#اوحدی

===============

هیچ کس
به اشک های شما اهمیت نمی‌دهد،
فقط لبخند بزنید و ادامه دهید.

===============

و خداوند
تو را آفرید
برای اثبات آیه ی
« فَتَبارَکَ اللهُ اَحسَنُ الخالِقین »

=================

من هنوز خیال می کنم
که تو هر شب به من فکر می‌کنی
قطعاً من خیالباف‌ترین
فراموش شده‌ی جهانم…

#آريا_نوری

================

آن یار که عهد دوستداری بشکست
میرفت و منش گرفته دامن در دست

می‌گفت دگر باره به خواب‌م بینی
پنداشت که بعد ازو مرا خوابی هست

#ابوسعید_ابوالخی

=================

چنان مشتاقم ای‌دلبر، به دیدارت که از دوری
برآید از دلم آهی بسوزد هفت دریا را
بیا تا یک زمان امروز خوش‌باشیم در خلوت
که در عالم نمی‌داند کسی احوال فردا را…!

#سعدی

=================

هرسوی، موجِ فتنه گرفته‌ست و زین میان
آسایشی که هست مرا در کنار توست…!

#هوشنگ_ابتهاج ♥️

=================

هزار و یک شب
خیال بافتم
از تــویی که
یک شب نداشتم…

#لیلا_مقربی

=================

منم عاشق مرا غم سازگار است
تو معشوقی، تو را با غم چکار است…؟!

#نظامی

=================

کاش از اول بر در میخانه میخواندم نماز
حیف از آن عمری که شد در گوشه محراب طی

کاش با ساقی حسابم پاک می شد، سالهاست
او به من جامی بدهکار است و من جانی به وی

#فاضل_نظری

=================

‏همیشه هم نور خوب نیست.
گاهی بهتر است
در تاریکی بنشینی
تا کسی حالات تو را نبیند.

#حمید_سلیمی

عکس های دلتنگی مناسب برای تولید عکس نوشته

 

دلتنگی یعنی
عکس دلتنگی مخصوص عکس نوشته
دلتنگی چیست
مناسب برای ساخت عکس نوشته
تنهایی چیست
عکس مناسب برای ساخت عکس نوشته تنهایی

تنهایی

غمگین و تنهایی

دلتنگی یک مرد

 

دوره های بی نظیر سایت توانا :

کارگاه موفقیت و توسعه فردی (دکتر آزمندیان + استاد سهرابزاده)
دوره رهبری تغییر | نویدی برای تغییر و آغازی دوباره

مقالات به روز و پر طرفدار سایت توانا :

فن بیان چیست ؟ | 1# بهترین راه های یادگیری فن بیان و سخنوری کدامند؟
درک مطلب چیست؟ | چگونه می توانیم درک مطلب خود را افزایش دهیم؟
چگونه عاشق شویم؟ | تاثیر عشق بر روح و جسم انسان
نظریه ها و زندگینامه فروید– نظریه روانکاوی و رشد روانی جنسی
روابط عاشقانه در زندگی مشترک به چه معنا است؟| چگونه روابط عاشقانه را در زندگی عملی سازیم؟
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا