بهبود روابط زناشویی

چرا اولویت اول زن ها عشق است؟

اولویت اول زن ها چیست؟

چرا اولویت اول زن ها غشق می باشد؟ در این مقاله به اولویت اول زن ها می پردازیم.

آیا تا به حال متوجه ی تفاوت های مرد ها و زن ها در ارتباط با عشق شده اید؟! این تفاوت ها از ارزش های متفاوت مرد ها و زن ها ناشی می شود.

احساس ارزش شخصی زنان به این بستگی دارد که چقدر در عشق ورزیدن و ارتباط برقرار کردن موفق بوده اند. این در حالی است که احساس ارزشمند بودن در مردان به میزان موفقیت ها و دستیابی های آن ها بستگی دارد .

 

عشق اولویت اول زنان

 

اين تفاوت مردها و زن ها از كجا مي آيد؟ اين تفاوت ها به دلايل اجتماعي و فرهنگي برمي گردند كه خود مربوط به هزاران هزار سال پيش مي باشند. به زباني ساده مي توان گفت كه در زمان هاي بسيار دور قدر و منزلت و ارزش يك مردبه توانايي او درشكار كردن وفراهم آوردن غذا براي خانواده وقبيله اش و نيز توانايي او دردفاع از خودوخانواده اش و همچنين جايگاه او در قبيله و اجتماع كوچكش بستگي داشت.موفقيت يا شكست او در انجام اين امور به معناي مرگ و زندگي او و خانواده اش بود. حتي امروزه نيز ارزش شغلي مرددر اجتماع تا حد زيادي به توانايي او در پول درآوردن، موفقيتهاي شغلي اووجايگاه ياپست و مقام اوونيز توانايي و مهارت هاي او درشكار خانه ي بزرگتر، ماشين بهتر،لباس بهترو…بستگي دارد .

ارزش زن در زمان هاي گذشته به فاكتورهاي كاملاً متفاوتي بستگي داشت.توانايي او در مراقبت و مواظبت از مرد و بچه ها، توانايي هاي او در ارضاي جنسي و احساسي  عاطفي مرد و علاقه مند نگه داشتن مرد به ادامه ي كارو تلاش و شكار براي زن و خانواده اش، توانايي او در كنار آمدن با خانواده و نزديكان و بستگان مرد و ديگر اعضاي گروه، قبيله يا اجتماع موفقيت يا شكست زن در اجراي موفقيت آميز اين امور نيز به معناي مرگ و زندگي او بود.

زن هايي كه به هردليل در راضي نگه داشتن مرد و جلب علاقه ي او موفق ظاهر نمي شدند. چاره اي نداشتند كه به تنهايي از خودشان مراقبت و محافظت كنند و چه بسا كه نسل شان منقرض مي شد.

حال روشن شد كه چرا براي زن ها عشق بر هرچيز مقدم است. ما زن ها اين كار را هزاران سال است كه انجام داده ايم.زندگي يا مرگ ما همواره به اين قابليت ما بستگي داشته است.

ما آموخته ايم كه همواره نسبت به زندگي و عشق خود هشيار و خودآگاه باشيم و بيشترين تلاش خود را به خرج دهيم تا مطمئن باشيم كه همه چيز رو به راه است و اين كه مشكل يا خطري وجود ندارد و همسرمان هم چنان به ما علاقه مند است. بنابراين هنگامي كه همه چيز در روابطمان خوب و عادي است حال ماخوب است واحساس خوبي نسبت به خودمان داريم. هنگامي كه وضعيت غيرعادي است احساس ناامني مي كنيم .

 

اين موضوع بيان كننده ي حقيقت و رازي است در رابطه با ما زن ها: صرف نظر از اين كه اوضاع كاري و يا شغلي ما، پروژه هايمان و علايقمان چقدرهم خوب پيش ميرود، اما چنانچه مشكلي در رابطه ي صميمي مان به وجود آمده باشد احساس بدبختي مي كنيم. 

ممكن است روزخوبي را در دفتر كار خود پشت سر گذاشته باشيم، اما چنان چه اوضاع خانه يا روابط احساسي مان خيلي مساعد نباشد، آن روز براي ما روز بدي است. حتي لازم نيست مشكل بزرگي باشد. ممكن است شب پيش تنها بگو مگويي جزیي با همسرمان داشته ايم. اماهمين يكي كافي است تا به رغم تمامي موفقيت هاي آن روز قلب مان به درد آيد و ناراحت باشيم .

گاهي اوقات زن ها فرض را بر اين مي گذارند كه عدم تمركز و توجه شما مردها به رابطه به اين معناست كه ما را دوست نداريد، يا به آن اندازه كه ما به شما اهميت مي دهيم، شما به ما اهميت نمي دهيد. به همين دليل هنگامي كه شما ما را در اولويت قرار نمي دهيد، ناراحت مي شويم و مي رنجيم چرا كه دوست داريم ببينيم شما نيز به اندازه ي ما به رابطه تان متعهد و پاي بند هستيد و اين كه به همان اندازه كه شما براي ما ارزشمند هستيد، ما نيز براي شما ارزشمند و گرامي هستيم .

قبول دارم كه ما زن ها بايد اين نكته را به ياد داشته باشيم كه مردها باما تفاوت دارند و اين كه آنها تعهد و پاي بندي خود را به عشق درست مانندما نشان نمي دهند، اما شما مردها مي توانيد در اين رابطه به ما كمك كنيد.

خواهيد پرسيد، چگونه؟ پاسخ ما اين است:نخست با درك اين كه هنگامي كه ظاهرا به ما اهميت نمي دهيد، يا ما را به حساب نمي آوريد، يا براي رابطه با ما ارزش قائل نيستيد، سرخورده، نگران يا عصباني مي شويم و سپس با قضاوت نكردن و زير سؤال نبردن مابه دليل اين گونه عكس العمل هاي احساسي مان.

 

زمانی که عشق برای خانم ها مهم ترین و برترین هست چه می کنند:

اولویت اول زن ها در زندگی عشق می باشد.

وقت و ارزش بيشتري را صرف روابط شان مي كنند .
دوست دارند با مرد زندگي شان صحبت كنند،با او باشند و روي ارتباطشان و حفظ و ادامه ي آن كار كنند .
دوست دارند برنامه ريزي كنند و لحظاتي خاص و به ياد ماندني خلق كنند .

هر چه در توان دارند مي كنند تا رابطه را صميمي تر، نزديكتر و ماندگارتر كنند.

 

اولویت اول زن ها – سو تعبیر آقایان از این ویژگی خانم ها:

مردها فكر مي كنند كه ما زن ها مستقل و خودكفا نيستيم .
فكر مي كنند پرتوقع و زياده خواه هستيم .
فكر مي كنند به تشويش و دل واپسي مبتلا هستيم .
فكر مي كنند با اين توقع از آن ها كه وقت و توجه خود را به ما بدهند، ما مي خواهيم آن ها را كنترل كنيم.

 

زن ها به عشق به عنوان شغل شان مي نگرند به همين دليل است كه دوست داريم همواره روي آن كار كنيم زيرا چنان چه اوضاع در روابط مان خوب پيش نرود، احساس مي كنيم كارمان را خوب انجام نداده ايم .

بنابراين هنگامي كه سعي مي كنيم با شما درباره ي « ما » صحبت کنیم؛ يا از شما مي خواهيم براي اين كه با هم باشيم برنامه ريزي كنيد يا هنگامي كه به نظر مي رسد زياده از حد به شما فكر مي كنيم، به اين دليل نيست كه پرتوقع هستيم يا نگرانيم يا مي خواهيم شما را كنترل كنيم، بلكه به اين دليل است كه مي خواهيم بهترين رابطه ي ممكن راخلق كنيم و ارزشمندترين سرمايه گذاري خود را بهبود و ارتقاء ببخشيم وكاري را انجام دهيم كه قلبمان مي گويد شغل ماست:  اين كه عشق را مهمتر از هر چيز ديگري بدانيم.

 

اولویت اول زن ها – خانم ها دوست دارند آقایان کارهای زیر را انجام دهند:

دوست داريم از اين كه توجه، انرژي و وقت خود را صرف رابطه مان با شما مي كنيم از ما تشكر كنيد، نه اين كه از ما به دليل تمركزمان بر روي رابطه با شما انتقاد كنيد . دوست داريم از خودگذشتگي و فداكاري ما را خصوصيات و ويژگي هاي ارزشمند و زيبا بدانيد نه اين كه فكر كنيد، مشكل عصبي و رواني داريم.

دوست داريم وقتي براي با شما بودن برنامه ريزي مي كنيم به خودتان يادآوري كنيد كه شما را دوست داريم، نه اين كه مي خواهيم شما و وقت شما را كنترل كنيم.

 

زمانی که عشق الویت اول ماست چه می کنیم؟!

عشق ورزیدن، اولویت اول زن ها می باشد.

دوست دارند هميشه بر روي رابطه شان كار كنند .
دوست دارند به طور مستمر و مداوم همه چيز را بهتر كنند، و نزديك تر و صميمي تر شوند .
دوست داريم از مشكلات آگاه شويم و آن ها را برطرف كنيم .
هنگامي كه حدس مي زنيم مرد زندگي مان از ما خوشحال نيست، سعي مي كنيم از احساسات او باخبر شويم.

 

برداشت نادرست آقایان

فكر مي كنيد كه ما وسواسي هستيم، اشتغال ذهني فوق العاده دارم و نمي توانيم آرامش داشته باشيم و اوضاع را به حال خود رها كنيم .
فكر مي كنيد بيش از حد احساساتي هستيم و بيش از حد از خود واكنش نشان مي دهيم .
فكر مي كنيد از شما انتقاد مي كنيم و مي گوييم مرد زياد خوبي نيستيد .
فكر مي كنيد سعي داريم شما را كنترل كنيم و به شما دستور دهيم كه بايد كارها را چگونه انجام دهيد.

 

زن ها مدافعان و نگهبانان سرسخت عشق هستند.

از آن جا كه عشق مهمترين بخش از زندگي ما زن هاست، لذا احساس مسؤليت مي كنيم از آن نگهباني مي كنيم.به همين دليل همواره سرگرم ارزيابي آن هستيم تا مطمئن شويم مشكلي پيش نيامده است و چنانچه مسائل و موضوعات حل و فصل نشده اي وجود دارند در آن باره صحبت كنيم تامبادا بطور ناگهاني آن ها به مشكلات لاينحلي تبديل شوند.ميزان انرژي و وقت كه ما زن ها صرف رابطه مان مي كنيم، نشانگر ميزان تعهد ما به عشق، مرد زندگي مان و با ارزش ترين دارايي و سرمايه گذاري بر روي زندگي ما است .
ما زن ها مجهز به قوي ترين سيستم هاي رادار به منظور شناسايي و رديابي تنش هاي روحي و احساسي در ديگران و به ويژه مردزندگي مان هستيم.گويي هميشه مشغول ديده باني هستیم تا مبادا چیزی تمامیت رابطه مان را تهدید نکند. چه از بیرون و چه از درون . لذا هنگامی که می پرسیم « اتفاقی افتاده است؟!»  يا پيشنهاد مي كنيم تا درباره ي مشكل صحبت کنیم به اين دليل نيست كه مي خواهيم اوضاع را به هم بريزيم يا بعد از ظهر خوب شما را به جهنم تبديل كنيم يا اين كه عصبي ومبتلا به پارانويا وبدبيني هستيم يا واكنش هايمان افراطي است. بلكه از آن روست كه احساس مي كنيم مسئله اي بين ما پيش آمده است يا چيزي ذهن شما را به خود مشغول كرده است. دراينگونه مواقع دوست داريم مطمئن شويم كه هيچ چيز از ديد ما پنهان نمانده است كه بتوان به ما يا رابطه مان صدمه اي بزند، زيرا به شما و رابطه مان بسيار اهميت مي دهيم و نمي خواهيم شما را از دست بدهيم .

 

اولویت اول زن ها – بهتر است آقایان بدانند که خانم ها دوست دارند:

دوست داريم از اين كه به كيفيت رابطه مان اهميت مي دهيم و سعي مي كنيم پيش از آن كه مشكلات و تنش ها جدي و مخرب بشوند، آن ها را شناسايي و حل مي كنيم از ما سپاسگزار باشيد .
دوست داريم تلاش و تمايل ما براي كار بر روي رابطه را به معناي عشق ما به خود تعبير كنيد، نه علامتي دال بر وسواس و اشتغال ذهني ما و پرتوقع بودن و سيري ناپذير ما .

دوست داريم گاهي اوقات نيز شما شروع كننده باشيد و نواحي مسئله دار رابطه را شناسايي كنيد و براي كار بر روي آن داوطلبانه از خود تمايل نشان دهيد، نه اينكه هميشه منتظرما باشيد تا مسائل و موضوعات را مطرح كنيم ولذا «مشکل ساز» و «دردسرسازکن» جلوه کنیم.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا