بهبود روابط زناشویی

چطور زن ها را در رابطه عشقی بهتر درک کنیم؟

درک احساسات زنان چگونه میسر می باشد؟ در این مقالهبه درک احساسات زنان می پردازیم.

لطفا معشوق خوبی باشیم!

عشق نیرو و قدرت  توصف ناپذیری است که ما را در عمیق ترین لایه های وجودی مان سیراب می کند. عشق  غذای جسم و دل و جان مان است. با عشق می شکفیم و سیراب می شویم. 

درک احساسات زنان – مهم ترین نکته ای که مردان باید درباره زنان بدانند چیست؟

از همان لحظه ی تولدمان ؛ به چیزی به مراتب با ارزش تر و بیشتر از آب و هوا و غذا نیازمندیم که معنابخش لحظه های زندگی مان باشد.بله؛ درست است؛ همه ی ما به عشق نیاز داریم. زمانی که با وجود احساسات؛ توجه؛ محبت و ارتباط ؛ تمام وجود مان سیراب می شود ؛ نیاز ما به عشق ارضا می شود.

اما زمانی که از عشق محروم هستیم؛ وجود مان تشنه می ماند و در عطش عشق می سوزیم. بسیاری از زن ها و مردها بدون آن که خودشان بدانند نیاز به محبت ؛ توجه  و احترام دارند و تشنه ی آنند. زمانی  که ما زن ها با مردی ارتباط برقرار می کنیم و وارد رابطه ای می شویم؛ هم چنان نیازمند به عشق و علاقه و توجه و احترام هستیم. بدین جهت در درون خود احساس خلا می کنیم. اما چگونه می توانیم با این خلا درونی خودمان کنار بیاییم؟! تلاش می کنیم آن ها را با اتفاقات دیگر مانند؛ غذا؛ کار کردن؛ مطالعه کردن؛ خرید کردن و مراقبت از دیگران و.. پر کنیم. اگر چه حقیقت این است که تنها یک چیز است که به آن نیاز داریم و محتاج آنیم؛ چیزی که با هیچ چیز دیگر پر نمی شود. و آن چیزی نیست جز عشق.

قلب مان را یک گیاه فرض کنیم که نیاز به نور کافی و خاک مناسب و آب دارد تا زنده و شاداب بماند و گل بدهد. زمانی که همسر مان وجود و قلب و روح ما را از عشق سیراب می کند؛ حس زنده بودن و غنی بودن می کنیم. این در حالی است که قلب بسیاری از افراد آن گونه که باید و شاید از عشق لبریز نیست و هم چنان تشنه ی محبت و توجه و عشق و احساس هستند. درست مثل گیاهی که اگر بی آب باشد، خشک و بی جان می شود و می پوسد. چرا که از درون تشنه ی آب است!


مقاله پیشنهادی: نشانه های یک رابطه عاطفی ناسالم چیست ؟ – 4 نشانه رابطه عاطفی اشتباه


البته ناگفته نماند منظورمان این نیست که اگر با کسی رابطه ای نداریم؛ محتاج عشق و توجه و عاطفه هستیم. بلکه حقیقت این است اگر خودمان فردی با احساس و محبت باشیم و وجودمان لبریز از عشق و سخاوت و دوست داشتن باشد به طور مرتب و صحیح با اطرافیان ارتباط برقرار می کنیم و به آن ها محبت می کنیم و عشق می ورزیم و از این طریق قلب و روح مان را آبیاری می کنیم.

درک احساسات زنان و عشق ورزیدن به آنان

اما نکته ی مهمی که همواره دوست داریم مردان بدانند این است:

مهم ترین مهارت یک مرد سیراب کردن دل و جان و وجود یک زن است. زمانی که مردی قلب زنی را از عشق و احساس آبیاری می کند؛ وجود آن زن از عشق لبریز می شود و به سان یک گل شکوفا می گردد و این گونه است که معشوقی بی نظیر را با خود همراه می سازد. 

درک احساسات زنان – چرا زن ها دل خوش به محبت های کوچک هستند؟!

چرا به سختی می توانیم بفهمیم محتاج محبت هستیم؟!

چرا ما زن ها به محبت های بسیار اندک و خرد هم دلخوشیم؟! چرا به همسرمان نمی گوییم تا چه اندازه نیاز به عشق و محبت و توجه شان داریم؟!

چرا تا این حد فداکاریم؟! و زیر پا گذاشتن و نادیده گرفتن احساس مان  تا این حد برای مان ساده است؟! بدون آن که حتی حواس مان باشد!

درک احساسات زنان – این کارها برای هیچ زنی عجیب نیست:

ـ همیشه خودمان و احساسات مان اولویت دوم و احساسات و خواسته ها و نیازهای همسرمان اولویت اول ماست.
ـ احتیاجات و نیاز ها و خواسته های خود را کوچک نشان می دهیم و این گونه خودمان را قانع می سازیم: که بیش از پر توقع هستیم!
ـ این گونه با خود می گوییم خواسته ها و نیاز های ما چندان مهم نیستند و مهم تر از آن آرامش است ؛ چرا باید با بیان خواسته و احتیاج مان اوضاع را متشنج کنیم!
ـ هیچ گاه اعتراف نمی کنیم که احساس و عشق و محبت کافی دریافت نمی کنیم.

منظورمان از جملات بالا زن هایی هستند که بدون آن که خودشان بدانند جایگاه خود را پایین می آورند و خودشان را نادیده می گیرند و این گونه است  که همواره محتاج و تشنه ی محبت باقی می مانند.
« اغلب زن ها به خاطر عشق و احساسی که به فرد مقابل شان دارند بیش از حد سطح خود را پایین می کشانند و خود را فدا می کنند و در نهایت نیز محتاج عشق و محبت باقی می مانند و در نتیجه فردی افسرده و عصبی می شوند.»

این چنین نیست که وقتی صبح از خواب بیدار می شویم؛ به طور خودآگاه تصمیم بگیریم و بگوییم: « امروز قصد فدا کردن خود را دارم و تمام خواسته های خود را نادیده می گیرم تا این که نحس و نق نقو شوم و از درون احساس پوچ و تهی بودن کنم.»  بیشتر اوقات هرگز خودمان آگاه نیستیم که داریم چنین کاری می کنیم. اما نکته این جاست که در هر صورت بیشتر از آن چه خوب و مفید  و شایسته و جایز است در روابط مان از خودمان؛ ایثار و فداکاری نشان می دهیم.


مقاله پیشنهادی: چگونه احساساتمان را بیان کنیم ؟- نحوه ابراز احساسات


«هر دفعه زنی که بخشی از رویاها ؛ ارزش ها  ؛ نیازها و احساسات خود را فدا می کند در واقع حقیقت این است که بخشی از وجودش را فدا کرده است. هر چه فداکاری و ایثار بیشتر باشد؛ بخش های بیشتری از وجودمان فدا می شود؛ و به عبارتی در نهایت چیزی از خودمان باقی نمی ماند و روزی به خود می آییم که از درون احساس پوچ و تهی بودن می کنیم!»

چند مورد مهمی که بهتر است مردها در این باره بدانند:

ـ زن ها بیشتر اوقات برای خشنود ساختن مردان و آرامش و نیاز های آنان خود را فدا می کنند.
ـ زن ها برای احساسات و عواطف مردها اکثر اوقات احساسات و عواطف خود را نادیده می گیرند و کنار می گذارند.
ـ زن ها هرگز به روی خود نمی آورند که چقدر خسته شده اند  یا چقدر تحت فشار قرار گرفته اند زیرا هم چنان تحت هر شرایطی می خواهند شما را شاد و راضی نگه دارند. 

 

چند نشانه که حاکی از تشنه ی توجه و عشق بودن زن هاست:

درک احساسات زنان - علائم

۱.خستگی های پی در پی و مزمن.
۲.توقع زیاد داشتن.
۳.پرخوری یا بی میلی.
۴.افسردگی.
۴.تحریک پذیری.
۵.زودرنج بودن.
۶.بی تفاوتی جنسی و سرد مزاجی.
۷.بی عاطفه بودن.
۸.مصرف مواد مخدر.
۹.ارتباطات افراطی.

 

لطفا منتظر نباشید زن زندگی تان از هم بپاشد و نابود گردد و بیمار؛ تا در نهایت به او عشق بورزید و توجه کنید. به یاد داشته باشیم که زن ها هرگز نخواهند گفت که تا چه حد شرایط بد است و اوضاع وخیم! یا این که چقدر افسرده و غمگین و عصبی اند! پیوسته جویای اوضاع و احوالشان باشیم؛ و کاری که از دست مان ساخته است برای شان انجام دهیم و در نهایت تنها: عشق و احساس و توجه!

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا