بهبود زندگی

به این 10 دلیل باید هر روز لبخند بزنید

بسیاری از کسانی که  لبخند می زنند در واقع یک عکس العمل ناخواسته به انچه که ان ها را شاد می کند و یا سبب خنده شان می شود نشان می دهند. در حالی که این مشاهدات قطعا درست است، بیشتر افراد این مسئله را نادیده می گیرند که لبخند زدن اگاهانه می تواند به همان اندازه یک پاسخ داوطلبانه به عنوان یک انتخاب آگاه و قدرتمند باشد.

مطالعات بی شمار علمی تایید کرده است که لبخند واقعی به طور کلی برای دیگران در اطراف ما جذاب است. سایر مطالعات نشان می دهد که چگونه عمل لبخند می تواند خلق و خوی شما و خلق و خوی اطرافیان شما را بهبود ببخشد.و پیوندی قوی میان سلامتی، طول عمر و لبخند را پیدا کرده اند. مهمتر از همه، مطالعات نشان داده است که فقط عمل لبخند زدن (شکل دادن به صورت و حرکات فیزیکی صورت) نتیجه ای از شادی واقعی، می تواند منافع کوتاه مدت و بلند مدتی را درسلامت مردم داشته باشد.

هنوز متقاعد نشده اید؟ در اینجا ده دلیل مهم برای شما باید تلاش آگاهانه برای لبخند هر روز انجام دهید.

10 دلیل برای لبخند زدن

ده دلیل برای لبخند زدن

1- لبخند زدن ما را جذاب می کند

ما به طور طبیعی به افرادی که لبخند می زنند کشیده می شویم. یکی از فاکتورهایی که سبب جذابیت افراد می شود، لبخند زدن است. جای تعجب نیست که حالات چهره سخت و منفی مانند اخم کردن، ترشرویی و ادا و اصول و حفظ ظاهر، به طور متفاوتی کار می کنند و سبب دفع مردم می شود. در عوض، از جذابیت لبخند خود برای جلب توجه مردم استفاده کنید.

2- لبخند زدن استرس را از بین می برد

استرس می تواند در تمام وجود ما نفوذ کند ودر چهره ما ظاهر شود. لبخند نه تنها سبب می شود که خستگی مان پوشیده شود، بلکه می تواند به کاهش استرس نیز کمک کند.
باور کنید یا نه، لبخند می تواند استرس را کاهش دهد حتی اگر حس لبخند زدن ندارید و یا حتی نمی دانید که لبخند می زنید! هنگامی که تحت فشار قرار می گیرید، لبخند بر لبانتان بنشانید مطمئن باشید شما و اطرافیانتان آثارش را خواهید دید.

همچنین بخوانید: اهمیت تماس چشمی در ارتباطات و زبان بدن

3- لبخند خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

دفعه بعد که احساس ناراحتی می کنید و یا احساس ناخوشایندی دارید سعی کنید لبخند بزنید. شانس خوبی برای بهبود خلق و خوی شما خواهد شد. لبخند زدن می تواند بدن را به کمک شما برساند تا خلق و خوی شما را بهبود ببخشد، زیرا عمل فیزیکی لبخند در واقع پیام های عصبی را در مغز شما فعال می کند.

یک لبخند ساده می تواند موجب انتشار ارتباطات عصبی با افزایش نوروپپتیدها و همچنین انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده روح مانند دوپامین و سروتونین شود. به لبخند زدن مانند یک داروی  ضد افسردگی طبیعی نگاه کنید.

4- لبخند مسری است

لبخند نه تنها توانایی بهبود خلق و خوی شما را دارد، بلکه می تواند حالت های دیگران را نیز تغییر دهد و دیگران را نیز شاد کند. بخشی از مغز شما که مسئول کنترل چهره لبخند شماست، ناحیه پاسخ اتوماتیک ناخودآگاه است. به این معنی که لبخند می تواند کاملا ناخودآگاه باشد، به خصوص وقتی که عادت ما به تقلید لبخند یکی دیگر از افراد است. بله، از لحاظ علمی اثبات شده است که لبخند “مسری” است

5- لبخند زدن سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

لبخند زدن نیز می تواند سلامت کلی شما را افزایش دهد. عمل لبخند در واقع به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند تا به طور موثرترعمل کند. تصور می شود که وقتی لبخند می زنید، عملکرد ایمنی بهبود می یابد، زیرا شما آرام تر هستید (به لطف آزادی برخی از عصب ها).

علاوه بر اقدامات احتیاطی مانند شستن دست ها، چرا سعی نکنید لبخند بزنید و آنفلوانزا را از بین ببرید؟

6-لبخند زدن فشار خون شما را کاهش می دهد

لبخند زدن منجر به کاهش فشار خون می شود.

هنگامی که شما لبخند می زنید، کاهش فشار خون شما قابل اندازه گیری است. اگر یک مانیتور فشار خون در خانه دارید، آن را امتحان کنید.
چند دقیقه صبح بیدار شوید، شروع به خواندن چیزی کنید سپس برای یک دقیقه لبخند بزنید. آیا تفاوت را متوجه می شوید؟

همچنین بخوانید: راه های غلبه بر خشم

7- لبخند زدن حس خوبی به ما می دهد

مطالعات نشان داده اند که  با لبخند زدن اندرفین، آرام بخش های طبیعی و سروتونین آزاد می شود. با هم  ازاد شدن این سه فرستنده ی عصبی سبب می شود از سر تا  پا احساس خوبی داشته باشیم.
نه تنها این مواد شیمیایی طبیعی باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند، بلکه بدن شما را آرام می کنند و درد جسمی را کاهش می دهند. لبخند یک دارو طبیعی است.

8- لبخند زدن شما را جوان تر می کند

نه تنها می تواند لبخند شما را جذاب تر می کند، بلکه می تواند شما را جوان ترنیز نگاه دارد. ماهیچه هایی که ما برای لبخند استفاده می کنیم چهره را کشیده تر می کند و سبب می شود جوانتر ظاهر شویم.
بنابراین به جای انتخاب کردن چهره سازی، فقط سعی کنید در طول راه لبخند بزنید، تا جوان تر بمانید کنید و احساس بهتری داشته باشید.

9- لبخند شما را موفق می کند

مطالعات نشان داده اند که افرادی که به طور منظم لبخند می زنند بیشتر اعتماد به نفس دارند، وامکان بیشتری دارند که در زمینه شغلیشان ارتقا پیدا کنند. سعی کنید در جلسات و قرار ملاقات های تجاری لبخند بزنید. شما احتمالا متوجه خواهید شد که افراد به طور متفاوتی به شما واکنش نشان می دهند.

10- لبخند کمک می کند که مثبت بمانید

امتحان کنید: سعی کنید به یک موضوع منفی فکر کنید و در عین حال لبخندتان را حفظ کنید، توانستید؟!
حتی زمانی که یک لبخند غیر طبیعی و یا اجباری می زنید، باز هم به مغز و در نهایت بقیه بدن ما پیامی ارسال می شود که “زندگی خوب است”. با لبخند زدن دور از افسردگی، استرس و نگرانی بمانید.

در این مقاله به 10 ویزگی مهم لبخند زدن پرداختیم و موارد مهمی را برای هر کدام، تشریح کردیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا