توانمندسازی بانوان

زنان موفق در رابطه عاطفی دارای چه ویژگی های هستند؟

زنان موفق در رابطه عاطفی به درستی عمل خواهند کرد. یک زن موفق و توانا تنها در محیط خارج از خانه موفق نیست، بلکه او کنترل و مدیریت شرایط داخل خانه را هم مثل بیرون از خانه به خوبی بر عهده دارد. او از لحاظ عاطفی به بلوغ کامل رسیده و رابطه عاطفی خود را نیز به خوبی پیش می برد. زنان هر چقدر هم در زمینه کسب و کار و شغل و جایگاه اجتماعی موفق باشند، باز به لحاظ احساسات و عواطفی که دارند، بدون رابطه عاطفی دچار خلاء های احساسی می شوند. آن ها نیاز به امنیت و حمایت دارند. بعد از همه ی خستگی ها و چالش هایی که در دنیای بیرون از خانه با آن درگیر هستند، وقتی  به خانه می گذارند نیاز به مردی دارند تا درک شان کند و به او احساس امنیت روانی دهد.

چگونه یک زنان خانه دار موفق باشیم؟

آن ها شاید نیازهای مالی به مرد خود نداشته باشند، اما مثل هر زن سالم دیگری نیازهای عاطفی دارند که باید برآورده شود. آن ها غرایز خود را سرکوب نمی کنند، طبیعت زنانه خود را می شناسند و نیازی نمی بینند که آن را پنهان کنند یا نادیده بگیرند. آن ها داشتن عاطفه و احساس را نشانه ضعف خود نمی دانند، اما برخی از زنان که امروزه در حرفه خود موفق هستند به خصوص در خارج از ایران فکر می کنند با ازدواج و مادر شدن از موفقیت فاصله می گیرند و خودشان را به خاطر شغل شان از داشتن رابطه عاطفی و مادر شدن محروم می کنند، زیرا آن ها دیدشان به موفقیت تک بعدی است و در نهایت تبدیل به زنان افسرده  می شوند، اگر چه شاید مدیران شایسته ای باشند، ولی به خواسته های درون خود گوش نمی دهند.

8 ویژگی زنان موفق در روابط عاطفی

 آن چه برای ما دارای اهمیت است، این خواهد بود که زنان موفق در رابطه عاطفی دارای چه ویژگی هایی هستند که می توانند به کمک آن ها در رابطه عاطفی شان به موفقیت برسند. در ادامه به بررسی 8 ویژگی زنان موفق در رابطه ی عاطفی می پردازیم.

 1.خود را به خوبی می شناسند

زنان موفق در رابطه عاطفی خود را به خوبی می شناسند و این خودشناسی کمک زیادی به آن ها می کند. آن ها هدف ها و ارزش های خود را می شناسند و به خوبی می دانند برای چه چیزی به دنیا آمده اند و به اصطلاح رسالت خود را می دانند. آن ها نقاط ضعف و قدرت خود را می دانند و همچنین حرمت نفس و عزت نفس خود را پرورش داده و مدام آن را تقویت می کنند و برای خود بسیار ارزش قائل هستند. آن ها خود را دوست دارند، به خود را باور دارند و این را می دانند هر چقدر خود را بیشتر دوست داشته و برای خود بیشتر ارزش قائل باشند، دیگران مثل یک آینه این دوست داشتن و ارزش و احترام را به خود آن ها منعکس می کنند، پس همسرشان هم به همین ترتیب آن ها را دوست دارد و برای شان احترام زیادی قائل هستند. آن ها به دنبال خودشناسی هستند و به باور و پذیرش خود رسیده اند و از این که خودشان باشند هیچ  گونه ترسی ندارند، پس نیازی ندارند که نقش بازی کنند.

 2.احساس نیاز و وابستگی شدید ندارند

اجساس استقلال زنان

زنان توانمند احساسات خود را به خوبی می شناسند، اما در آن زیاده روی نمی کنند. آن ها به کمک منطق و عقل شان در یک رابطه عاطفی از احساسات خود محافظت می کنند، هر چند آن ها از بروز و نشان دادن احساسات خود نمی ترسند، اما اهل زیاده روی کردن در آن هم نخواهند بود. آن ها مدام احساس نمی کنند باید در کنار همسر خود  باشند و حس شدید وابستگی را ندارند، زیرا فکر نمی کنند برای انجام هر کاری نیاز به مرد خود دارند و آن ها به اندازه کافی از  استقلال برخوردارند. آن ها از احساساتی که دارند برای لذت بردن و داشتن شادابی و آرامش در روابطه عاطفی خود استفاده می کنند نه برای تحت فشار قرار دادن مرد مورد علاقه خود.

3.به مرد زندگی خود احترام می گذارند

این گونه زن ها در کنار همه ی شناخت و احترامی که به خود می گذارند برای همسران خود هم احترام قائل هستند. آن ها می دانند مردان بیشتر از هر چیزی در روابط خود نیاز به احترام دارند، پس این نکته را مد نظر خود قرار داده و کاملا رعایت می کنند. آن ها اهل دستور دادن و امر و نهی کردن به همسر خود نیستند. آن ها هر چند در محیط خارج از خانه مبارز خوبی هستند، اما در محیط خانه اهل مصالحه و گفت و گو هستند و به دنبال بردن در  رابطه نخواهند بود. آن ها زندگی عاطفی خود را میدان جنگ و همسر خود را رقیب و دشمن خود نمی بینند که نیاز باشد بر او غلبه کنند. آن ها توان این را دارند که خود را در مشکلات به جای طرف مقابل شان بگذارند و درک کنند که باید با او چگونه رفتار کنند و احترام او را حفظ نمایند و او را مجبور نکنند آدمی باشد که نیست.

4.شناخت کافی از تفاوت های دنیای زنان و مردان دارند

زنان توانمند ویژگی های زنانه شان را می شناسند. آن ها همچنین دنیای مردان را به خوبی می شناسند و می دانند دنیای مردان و زنان با هم متفاوت است. آن ها از این تفاوت ها برای قشنگ شدن زندگی عاطفی شان بهره می برند نه برای جنگیدن. آن ها به تفاوت های روحی و اخلاقی خود با مردان آگاهند و تفاوت های جسمی و نیازهای جنسی را می شناسند، آن ها مردان و زنان را مکمل هم می دانند.

5.به سلامتی  و جذابیت خود اهمیت می دهند

زنان موفق در رابطه عاطفی برای خودشان ارزش قائل خواهند بود. گفته شده آن ها خودشان را دوست دارند، پس به سلامت جسم و روان خود اهمیت زیادی می دهند، همچنین آن ها می دانند مردان به جذابیت های ظاهری همسران خود اهمیت می دهند و برای آن ها مهم است که جذاب به نظر برسند. از طرفی آن ها می دانند توجه مردان به ظاهر خانم های شان فقط به خاطر جذابیت های جنسی آن ها نیست، بلکه مردان هم به سلامتی همسران خود اهمیت می دهند.

6.زنان موفق در رابطه عاطفی شنونده خوبی هستند

یکی از مهم ترین ویژگی های یک زن موفق در رابطه عاطفی شنونده بودن است. اغلب زنان در روابط خود فقط به دنبال گفتن حرف های خود بوده و اهمیتی به شنیدن حرف های همسران خود نمی دهند، اما واقعیت این است که نه فقط در یک رابطه عاطفی، بلکه در هر رابطه ای شنونده خوب و فعال بودن کمک بزرگی به حفظ آن رابطه می کند. شنونده بودن یک زن در رابطه عاطفی به مرد این حس را می دهد که مورد احترام او است.

زنان شنونده خوب در رابطه عاطفی

7.به دنبال تغییر دادن مرد زندگی خود نیستند

یک بانوی موفق در رابطه عاطفی خود همان طور که خودش را به همان شکلی که هست پذیرفته، پذیرای مرد مورد علاقه اش نیز هست. او همسرش را یک انسان کامل و بی عیب و نقص نمی داند، اما او را با وجود نقص هایش پذیرفته و دوست دارد. او با این امید که ایرادات همسرش را رفع خواهد کرد وارد رابطه با او نشده و آگاه هست که در رابطه عاطفی به دنبال تغییر شخص مقابل خود نباشد. او می داند هر انسانی فقط می تواند خودش را تغییر بدهد، پس بنابراین قبل از ایجاد رابطه، سعی می کند شناخت کافی از مرد خود کسب کند و اگر موردی در او دید که برایش پسندیده و خوشایند نبود همان زمان تصمیم خود را بگیرد و آن شخص را انتخاب نکند، اما بعد از ایجاد رابطه دیگر به دنبال پیدا کردن ایرادهای فرد مقابل خود نخواهد بود.

8.برای داشتن آرامش و عشق در زندگی مشترک تلاش می کنند

زنان موفق می دانند برای رسیدن به یک آرامش واقعی در زندگی باید در همه ی جنبه های زندگی خود به آرامش برسند. رسیدن به آرامش در رابطه عاطفی با صمیمیت و دوستی به دست می آید. زنی که از آرامش درون سرشار باشد این آرامش را به زندگی خانوادگی خود نیز منتقل می کند. وقتی مرد به همسر خود احساس امنیت بدهد و زن برای شوهرش احترام و ارزش قائل باشد و هر دو هدف های مشترکی برای خوشبختی و نگه داشتن عشق شان داشته باشند، آرامش وارد رابطه می شود و هر دو طرف از داشتن این رابطه لذت می برند. زنان موفق برای به دست آوردن چنین رابطه ای و حفظ آن تلاش می کنند و از عشق و آرامش رابطه عاطفی خود در همه حال حمایت می کنند. آن ها به هیچ عنوان در رابطه منفعل عمل نمی کنند، اما مبارز هم نیستند، بلکه متعادل هستند. آن ها منبع آرامش و عشق در زندگی خود هستند.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

چگونه یک زن توانا باشیم ؟ زنان توانا چه کارهایی را انجام می دهند ؟
زن شاغل موفق دارای چه ویژگی های می باشد؟
مدیران خانم موفق چه ویژگی هایی دارند؟
سلامت روان خانواده چیست؟ | نقش زن ها در سلامت روانی خانواده را بیان کنید!!!
نقش زن در خانواده | تحکیم بنیان خانواده به چه معناست ؟
کسب و کار زنان چه نقشی در زندگی آن ها دارد؟
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا